• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 17 بهمن 1400
کد مطلب : 153010
+
-

جهان/جام جهانی در آستانه 800

آماری از مسابقات انتخابی جام جهانی2022در پایان فیفادی ژانویه منتشر شده که جالب است. تاکنون 799بازی انجام شده که اگر بازی برزیل و آرژانتین به‌هم نمی‌خورد این تعداد به 800بازی می‌رسید. تعداد ۲۲۷۵گل ردوبدل شده؛ 15تیم صعود خود را قطعی کرده‌اند، 2 تیم انصراف داده و 144تیم حذف شده‌اند. ۴۸تیم برای ۱۷سهمیه باقیمانده تلاش خواهند کرد.

تورنمنت موازی با جام جهانی
همزمان با جام جهانی زمستانی سال آینده در قطر، ایتالیایی‌ها تصمیم گرفته‌اند تورنمنتی با حضور بازیکنان جا مانده از این رقابت‌ها در آمریکا برگزار کنند. در آن تاریخ ۷۳۶بازیکن با تیم‌های خود در جام جهانی حاضر خواهند بود که احتمالا بین ۸۰ تا ۸۵بازیکن آن شاغل سری‌آ هستند. این تورنمنت راه‌حلی است برای جلوگیری از افت بازیکنانی که در یک ماه جام‌جهانی بیکار خواهند بود.

هویت توهین‌کننده نژادپرست لو رفت
پس از پایان فینال یورو ۲۰۲۰ که با پیروزی ایتالیا در ضربات پنالتی همراه بود، بوکایو ساکا، مارکوس رشفورد و سانچو که پنالتی خراب کرده بودند مورد توهین و آزار نژادپرستانه قرار گرفتند. حالا پلیس هویت برخی از این هواداران را کشف کرده است. یکی از آنها که هوادار رسمی باشگاه برایتون است توسط این باشگاه مورد تنبیه قرار گرفته است. برایتون اعلام کرده که این فرد که همه بلیت‌های فصل تیم را خریداری کرده، حق حضور در مسابقات برایتون را نخواهد داشت.

سوارس از مسی جلو زد

تیم ملی اروگوئه با سرمربی جدید خود در 2‌دیدار اخیر به پیروزی رسید تا امیدهای خود برای صعود به جام جهانی را افزایش دهد. اروگوئه تنها تیم ملی فعال جهان است که 2‌بازیکن بالای 50گل ملی در ترکیب خود می‌بیند؛ لوییس سوارس با 67گل و کاوانی با 54گل. سوارس با 2‌گلی که در 2‌بازی اخیر زد، تعداد گل‌هایش در مقدماتی جام‌جهانی در منطقه آمریکای‌جنوبی را به عدد28رساند و از مسی که 27گل در این رقابت‌ها زده، جلو زد.

این خبر را به اشتراک بگذارید