• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 17 بهمن 1400
کد مطلب : 153007
+
-

پرنده از قفس پرید

رشید مظاهری به‌گفته خودش در استقلال احساس پرنده‌ای را داشت که در قفس گرفتار شده است. او دیروز بالاخره رضایتنامه‌اش را گرفت و آماده رفتن به سپاهان شد

پرنده از قفس پرید

امیرحسین اعظمی

 رشید مظاهری، دروازه‌بان استقلال سرانجام از این تیم جدا شد. او 2فصل پیش با سر‌و‌صدای زیادی قراردادش را با تراکتور فسخ کرد و راهی استقلال شد اما دوران حضور این دروازه‌بان در جمع آبی‌پوشان چندان طولانی نبود و گلر سابق آبی‌ها حاشیه‌های مختلفی را در این تیم تجربه کرد. مظاهری در روزهای گذشته مذاکرات فشرده‌ای را با مصطفی آجورلو، مدیرعامل استقلال انجام داد و در نهایت توانست با گرفتن رضایتنامه از این باشگاه جدا شود.
با توجه به موضع فرهاد مجیدی در مورد مظاهری، قابل پیش‌بینی بود که این بازیکن در نقل‌و‌انتقالات زمستانی از استقلال جدا شود. مظاهری بیش از 4میلیارد تومان از استقلال طلب داشت و حتی طبق بندی که در قراردادش وجود داشت، می‌‌توانست با توجه به عدم‌دریافت حق و حقوق و مطالباتش از استقلال، قراردادش را به‌صورت یک‌طرفه فسخ کند ولی او تصمیم گرفت به‌شکل توافقی و مسالمت‌آمیز از استقلال جدا شود. جالب اینجاست که مدیرعامل استقلال در مذاکراتی که در چند روز گذشته با مظاهری انجام داد، راضی به از دست دادن این دروازه‌بان نبود و حتی اصرار داشت این بازیکن به‌صورت قرضی از استقلال جدا شود ولی در نهایت مظاهری توانست رضایتنامه‌‌اش را از باشگاه استقلال دریافت کند.
اگر تصمیم مجیدی در بازی‌ندادن به مظاهری تغییر نمی‌کرد، او قطعا در استقلال می‌ماند ولی در نهایت اتفاقاتی رقم خورد که طرفین با یکدیگر قطع همکاری کردند. بسیاری از هواداران استقلال اما در صفحات مجازی در مورد از دست‌دادن این دروازه‌بان واکنش نشان دادند و اکثر آنها بر این عقیده‌‌اند که استقلال نباید چنین دروازه‌بانی را از دست می‌داد. البته او جزو بازیکنان گران‌قیمت آبی‌ها بود و جدایی‌اش از استقلال حداقل از لحاظ مالی به سود این باشگاه شد، خصوصا اینکه مظاهری مبلغ قابل‌توجهی را به استقلال بخشید. سود استقلال از این معامله که شاید به‌اندازه دریافت مبلغ رضایتنامه ارزش داشت، کاهش 10میلیارد تومان از هزینه‌های فصل جاری بود. مظاهری در لیگ امسال دوران سختی را در استقلال پشت‌سر گذاشت و بارها به نزدیکانش گفته بود که احساس یک پرنده در قفس را دارد.

   سپاهان مقصد بعدی مظاهری
مظاهری قرار بود به فولاد برود، ولی با آنها به توافق نرسید. این دروازه‌بان هفته گذشته مذاکرات اولیه را با سپاهان آغاز کرد و در نهایت جمعه‌شب با مسئولان این باشگاه به توافق رسید. آخرین اخبار حاکی از آن است که مظاهری با سپاهان قراردادی یک سال و نیمه امضا خواهد کرد و احتمالا از امروز یا فردا در تمرین این تیم حضور پیدا خواهد کرد. او قبل از شروع این فصل هم مذاکراتی را با سپاهان انجام داد ولی ظاهرا شروطی را تعیین کرده بود که با موافقت اصفهانی‌ها همراه نبود. رشید با حضور در سپاهان به‌احتمال فراوان در ترکیب ثابت این تیم قرار خواهد گرفت چرا‌که کریستوفر کنت، گلر اتریشی سپاهان در چند بازی از نیم‌فصل اول عملکرد متزلزلی داشت که با انتقاد هواداران این تیم هم روبه‌رو شد. هم‌اکنون سپاهانی‌ها گلرهایی مثل کنت، نیما میرزازاد و حجت صدقی را در اختیار دارند که البته میرزازاد از این تیم جدا خواهد شد.
رشید در استقلال با چالش‌ها و حاشیه‌های متفاوتی روبه‌رو شد؛ موضوعی که تکرار آن می‌تواند حتی در سپاهان هم به این دروازه‌بان ضربه بزند. حضور در سپاهان یک فرصت مناسب برای مظاهری است تا دوباره با حضور در چارچوب دروازه به روزهای اوج برگردد. او به نزدیکانش گفته که می‌خواهد با درخشش در نیم‌فصل دوم و لیگ فصل آینده با تیم ملی به جام جهانی برود.

   28بازی، یک آسیا و یک فینال حذفی
مظاهری طی یک و نیم فصل حضور در استقلال جمعا در 28بازی برای این تیم به میدان رفت که 27بازی مربوط به فصل گذشته بود. او در نیم‌فصل اول سال گذشته و در دوره حضور محمود فکری دروازه‌بان اول استقلال بود و بعد از آمدن مجیدی هم در لیگ قهرمانان آسیا در عربستان به‌عنوان گلر شماره‌یک به زمین می‌رفت. رشید فصل گذشته 19بازی در لیگ برتر، 6بازی در لیگ قهرمانان آسیا و 2بازی هم در جام‌حذفی برای استقلال انجام داد و در جریان شکست مقابل فولاد در فینال جام‌حذفی هم گلر اصلی آبی‌ها بود. اما در فصل جاری مظاهری فقط یک‌بار در هفته دوم مقابل ذوب‌آهن بازی کرد که در آن مسابقه هم حسینی گلر اصلی بود اما در دقیقه10مصدوم شد و جای خودش را به رشید داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید