• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
چهار شنبه 13 بهمن 1400
کد مطلب : 152788
+
-

گرینویچ/ رمزگذاری بیت‌کوین روی ژن موش


لندن: شرکت بیت‌ماوس‌‌دی‌ای‌او(BitMouseDAO) قصد دارد ژن موش‌ها را به وسیله نوعی ویروس طوری کد‌گذاری کند که این موش‌ها در واقع حامل بیت‌کوین باشند.
به‌گزارش یاهونیوز، مهندس ناشناسی که پشت این پروژه است زمانی توجه رسانه‌های جهان را به‌خود جلب کرد که دانشمندان متوجه شدند دست‌کم این کار روی کاغذ و به لحاظ تئوری، شدنی است.
بیت‌کوین‌های یا‌دشده از ژنی به ژن دیگر و از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود و ممکن است سال‌ها بعد 100میلیون دلار نصیب کسی کند که رمز این کد‌ها را می‌داند. شرح ماجرای نقل و انتقال ژنتیک این رمز‌ارز‌ها در بدن موش‌ها مبحثی پیچیده است اما خلاصه آن این است که مهندسان شرکت یاد‌شده قصد دارند دست‌کم به‌صورت طرحی مفهومی کیف پول دیجیتال خود را در بدن موش‌ها
مخفی کنند.

گذرنامه با طرح تن‌تن‌

 بروکسل: زین پس اگر چشمتان به گذرنامه‌ یک بلژیکی خورد که   طرح‌هایی از تن‌تن روی آن بود به اصالتش شک نکنید، این در واقع تصمیم دولت بلژیک است تا از میزان جعل آن بکاهد. به گزارش یورونیوز، کار توزیع گذرنامه‌های جدید بلژیک که ۷سال اعتبار دارد، قرار است از روز ۷فوریه (۱۸بهمن) آغاز شود و با وجود تکنولوژی پرخرج آن هزینه صدورش برای بلژیکی‌ها افزایشی نداشته است. وزیر خارجه بلژیک گفته است: «معرفی گذرنامه جدید همچنین فرصتی برای ماست تا هنر نهم یعنی کمیک استریپ را که عنصر مرکزی فرهنگ و نماینده تأثیر ما در خارج از کشور است، برجسته کنیم.» داستان‌های تن‌تن نوشته ژُرژ رمی، معروف به «ارژه» که در اواسط سده بیستم میلادی خلق   و خیلی زود نسخه‌های کمیک و پویانمایی آن تولید شد، اگر نه مهم‌ترین، یکی از مهم‌ترین نمادهای ملی بلژیک است.

دست رد به سینه ایلان‌ماسک

نیویورک: پسر ۱۹ساله اهل فلوریدا پیشنهاد ۵هزار دلاری مالک، میلیاردر و مدیر تسلا و اسپیس‌ایکس را نپذیرفت. ایلان ماسک از این پسر خواسته بود تا اکانت توییتر
ElonJet@ را در ازای پول پاک کند. به گزارش یورونیوز، این جوان که جک سوئینی نام دارد، در یک حساب توییتری کل پروازهای ایلان ماسک و مسیرهای جت خصوصی او را منتشر می‌کند. این جوان «زیرک» که تا این لحظه بیش از ۱۵۰هزار دنبال‌کننده توییتری دارد با استفاده از یک «بات» (رُبات اینترنتی) کل تحرکات جت ایلان ماسک را رصد و در توییت‌های خود اطلاعاتی نظیر زمان و مقصد پروازها و طول مدت سفر ایلان ماسک را منتشر می‌کرده است. او همچنین مسیر پرواز ده‌ها چهره مشهور دیگر مانند بیل گیتس و جف بزوز را نیز با کمک بات‌ها زیرنظر داشته است. مالک تسلا و اسپیس ایکس پیشنهاد ۵هزار دلاری می‌دهد اما جک سوئینی در پاسخ مبلغ توافق را ۱۰برابر می‌کند. او به ایلان ماسک می‌گوید با ۵۰هزار دلار می‌تواند خرج تحصیل خود را تامین کند یا دست‌کم یک تسلای مدل ۳بخرد. اما آقای ماسک با این تصور که جک دارد از موقعیت پیش‌آمده سوءاستفاده می‌کند پاسخ می‌دهد: «از اینکه یک ابله مرا بازیچه خود کند خوشم نمی‌آید.»

این خبر را به اشتراک بگذارید