• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 12 بهمن 1400
کد مطلب : 152659
+
-

پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات ایمن‌سازی پل وردآورد

عمرانی
پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات ایمن‌سازی پل وردآورد

عملیات ایمن‌سازی پل تقاطع بزرگراه شهید همدانی با رودخانه وردآورد، پیشرفت 85درصدی داشته است. به‌گزارش همشهری، در اواسط دی ماه، اتصالات پل وردآورد به سرقت رفته و این محدوده به‌دلیل احتمال ریزش پل، مسدود شد تا ترافیک سنگینی در این مسیر ایجاد نشود. روز گذشته سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهر تهران از پیشرفت ۸۵درصدی عملیات ایمن‌سازی‌ این پل خبر داد. مسعود حق‌لطفی در این رابطه گفت: « اقدامات فوق پس از انسداد ترافیکی در بزرگراه شهید همدانی، حد فاصل بلوار پژوهش تا خیابان اردستانی در دستور کار قرار گرفت تا وضعیت بحرانی سازه پل ورآورد در کوتاه‌ترین زمان ممکن، رفع شده تا این تقاطع به چرخه ترافیکی بازگردد.» او تلاش واحدهای اجرایی به‌منظور ایمن‌سازی پل ورآورد را فعالیتی شبانه‌روزی دانست و با بیان اینکه ساخت و جایگذاری پایه‌های موقت در وهله نخست و جک‌زنی و بازگرداندن عرشه به حالت اولیه و در نهایت نصب ورق‌های اتصالی در مراحل بعدی کار، پیگیری شده و از نصب این اتصالات در 3 دهانه از 4 دهانه پل خبر داد. به‌گفته سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، عملیات ایمن‌سازی پل وردآورد، به‌زودی به اتمام رسیده و انسداد ترافیکی در مسیر بزرگراه شهید همدانی برطرف خواهد شد.
پل تقاطع بزرگراه شهید همدانی با رودخانه وردآورد، در سال۱۳۹۲ احداث شد. ستاد مدیریت بحران شهر تهران، دی ماه امسال و در پی انتشار گزارشاتی مبنی بر سرقت و آسیب به اتصالات فلزی این پل سواره‌رو، ایمن‌سازی پل مذکور را با قید فوریت تصویب، به سازمان مهندسی و عمران شهر تهران واگذار کرد.
به گزارش همشهری، با تکمیل عملیات ترمیمی این پل، مشکل ترافیکی که در محدوده بلوار اردستانی ایجاد شده است، مرتفع خواهد شد تا دسترسی‌ها به بزرگراه‌های آیت‌الله حکیم و آزادگان، به روال گذشته بازگردد.
 کمیسیون نظارت و حقوقی و کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، در همکاری با معاونت فنی و عمرانی شهرداری نیز بررسی‌های لازم برای پیدا کردن علت سرقت بزرگ از این پل را در دستور کار قرار داده‌اند تا عواملی که در آن نقش داشته‌اند، به مراجع قضایی معرفی شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید