• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 12 بهمن 1400
کد مطلب : 152573
+
-

عددبازی/سال 42

سال 42 اولین سالی بود که دانش‌آموزان، آزمونی شبیه به کنکور را تجربه کردند، این نخستین کنکور به نام متقاضیان رشته پزشکی ثبت شد. دانشکده پزشکی دانشگاه تهران به‌دلیل تعداد زیاد متقاضیان، امتحانی هماهنگ برگزار کرد. پس از آن دانشکده‌های حقوق و فنی نیز به جمع کنکوری‌ها پیوستند.

سال 48 کنکور با شرکت ۴۷ هزار و ۷۰۳ نفر برای راه یافتن به ۳۰ رشته تحصیلی در ۱۲ دانشگاه رقم خورد. این آزمون به‌صورت سؤالاتی با پاسخ کوتاه (به جای تستی) 
برگزار شد و داوطلبان همزمان با آزمون رشته‌ها را انتخاب کردند.

سال 54 سازمان سنجش آموزش کشور به جای مرکز آزمون‌‌شناسی تأسیس شد تا کنکور وارد مرحله‌ای جدید شود. معدل امتحانات نهایی ششم متوسطه و نوع مدرک (دیپلم ریاضی، طبیعی و ادبی)، جنسیت، وضعیت نظام ‌وظیفه و سهمیه منطقه از آن دسته مواردی بودند که بر احتمال قبولی در کنکور اثر می‌گذاشتند.

سال 58 کنکور برگزار شد اما پس از این سال، کنکور برای چند سال با وقفه همراه گشت چرا که به‌دلیل انقلاب فرهنگی، دانشگاه‌ها تا چند سال تعطیل شدند.

سال 61 دانشگاه‌ها باز شده بودند و بر همین اساس کنکور دوباره به شکل محدود - فقط برای رشته‌های پزشکی، فنی و مهندسی، کشاورزی، الهیات و معارف اسلامی- با حضور ۳۲هزار نفر در شهرهای بزرگ ایران،برگزار شد.

کنکور 1400 با ثبت‌نام یک‌میلیون و‌۲۰۰هزار داوطلب همراه شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید