• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 11 بهمن 1400
کد مطلب : 152481
+
-

هجوم کرونا به بسکتبال

چند بازیکن تیم ملی کرونا دارند و با توجه به بازی‌های حساس تیم در هفته اول اسفند، لیگ به تعویق افتاد

هجوم کرونا به بسکتبال

مرحله دوم مقدماتی لیگ برتر بسکتبال باید 25بهمن به پایان می‌رسید اما با مثبت‌شدن تست کرونای 80نفر و با درخواست اعضای کادر فنی تیم ملی، لیگ تعطیل شد. ابتدای هفته پیش تست‌های بازیکنان، مربیان و دیگر اعضای فنی 3تیم مثبت در آمد و 4بازی لغو شد. آخر هفته 3تیم دیگر هم درگیر کرونا شدند و 4بازی دیگر انجام نشد. دیروز هم فدراسیون خبر داد که 2تیم دیگر هم درگیر این بیماری شده‌اند. طبق اطلاعاتی که فدراسیون به همشهری داده است، از 16تیم حاضر در لیگ، 8تیم درگیر کرونا هستند و در مجموع 80بازیکن، مربی، کمک‌مربی و... به کرونا مبتلا شده‌اند. گفته می‌شود در بین این نفرات چند بازیکن تیم ملی هم کرونا گرفته‌اند. تعداد بالای کرونایی‌ها فدراسیون را مجبور کرد لیگ را تعطیل کند. گفته می‌شود این تعطیلی با درخواست کادر فنی تیم ملی بوده است. مصطفی هاشمی، سرمربی تیم ملی می‌گوید که این تعطیلی بهترین تصمیمی بود که فدراسیون می‌توانست بگیرد: «سویه جدید ویروس کرونا مسئله جهانی است و ایران را هم درگیر کرده است. در این شرایط عاقلانه‌ترین تصمیم این بود که فدراسیون لیگ را تعطیل کند. اگر روزهای آینده بازیکنان تیم ملی درگیر می‌شدند و سر بازی با قزاقستان یک دفعه هفت‌هشت بازیکن را از دست می‌دادیم، نمی‌‌توانستیم کاری انجام بدهیم.»
تیم ملی بسکتبال که در پنجره‌های انتخابی جام‌جهانی بازی می‌کند، 5اسفند میزبان قزاقستان و 8اسفند میزبان سوریه است. بازی با قزاقستان برای ایران اهمیت ویژه‌ای دارد؛ آنها هم بازیکنان چند‌تابعیتی دارند و هم از نظر فیزیکی سرتر از ایران هستند. با تعطیلی لیگ، اردوی تیم ملی از شنبه هفته‌ آینده آغاز می‌شود. فدراسیون فعلا اسامی ملی‌پوشانی را که کرونا دارند، اعلام نکرده است و هاشمی هم می‌گوید: «من فقط لیست را به فدراسیون داده‌ام، نمی‌دانم کدام بازیکنان کرونا دارند.» بازیکنانی که درگیر شده‌اند، می‌توانند با توان بالا به اردو بیایند؟ هاشمی می‌گوید: «هیچ‌چیز قابل پیش‌بینی نیست. به‌هرحال همه دنیا با این مسئله درگیر است. تنها کاری که می‌شد کرد، تعطیلی لیگ بود. درست است که ما نمی‌توانیم مثل NBA حباب ویژه‌ای داشته باشیم اما می‌توانیم شرایطی را در اردو ایجاد کنیم که بازیکنان امنیت بیشتری داشته باشند.» 22بازیکن به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند. آنها قبل از ورود به اردو تست می‌دهند و در اردو هم قرنطینه هستند اما خوابگاه گنجایش 22نفر را دارد؟ در اردوی قبلی 17بازیکن در اردو بودند و گفته می‌شد که از شرایط خوابگاهی خیلی راضی نبودند.

  حدادی نمی‌آید؟
حامد حدادی در لیگ چین بازی می‌کند و هاشمی او را به اردوی تیم ملی دعوت کرده است: «به حامد حدادی نیاز داریم و او را دعوت کرده‌ایم.» پیش‌بینی‌ها این است که حامد به این دعوت پاسخ مثبت نمی‌دهد. تیم او در سیچوان بازی‌های حساسی در پیش دارد. از طرف دیگر چین قوانین سختگیرانه‌‌ای برای کرونا دارد و اگر حدادی به ایران بیاید، در بازگشت به چین باید 2هفته در قرنطینه باشد. در این شرایط گفته می‌شود او به‌احتمال زیاد مثل پنجره قبل در این پنجره هم برای تیم ملی بازی نمی‌کند. هاشمی می‌گوید: «ما از او دعوت کرده‌ایم اما تصمیم با خودش است که به تیم بیاید یا نه. برای ما پنجره‌ها و امتیازات خیلی مهم است. توقع مردم این است که بتوانیم به جام‌جهانی برویم و ما هم نمی‌خواهیم امتیازی را از دست بدهیم.»

   لیگ، بعد از پنجره‌ها
طبق خبر فدراسیون، ادامه لیگ بعد از 2بازی تیم ملی از سر گرفته می‌شود اما زمان شروع هنوز مشخص نیست. تیم اردیبهشت‌ماه باید در کاپ آسیا شرکت کند اما این فصل، مرحله دوم گروهی هم به لیگ اضافه شده و مسابقات طولانی‌تر از هر فصل دیگر می‌شود. فدراسیون باید قبل از اردیبهشت لیگ را به پایان برساند.

   یخچالی هم درگیر شد
بهنام یخچالی، گارد تیم ملی که در بوندس‌لیگای آلمان و برای تیم MBC بازی می‌کند، به کرونا مبتلا شده و در قرنطینه است. هفته‌های گذشته لیگ والیبال ایتالیا درگیر کرونا شد و این هفته هم لیگ بسکتبال آلمان. در بین هم‌تیمی‌های بهنام 8بازیکن دیگر هم درگیر کرونا شده‌اند و بازی‌های این تیم لغو شده است. در این شرایط آمدن یخچالی به ایران هم شاید به مشکل بخورد.

این خبر را به اشتراک بگذارید