• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 11 بهمن 1400
کد مطلب : 152468
+
-

بازی بزرگ جور کنید

صعود سزاوارانه تیم ملی ایران به مرحله نهایی جام‌جهانی2022 قطر، از همه بیشتر به نفع فدراسیون فوتبال تمام شد؛ مجموعه‌ای که شاید در انجام بسیاری از وظایفش نمره قبولی نگرفت، اما تا جایی که می‌توانست از صعود تیم ملی بهره‌برداری تبلیغاتی کرد. فدراسیون موفق نشد میزبانی مرحله قبلی مسابقات مقدماتی جام‌جهانی را برای تیم ملی بگیرد و آن بازی‌ها به منامه بحرین رفت. به‌علاوه مدیران فوتبال ایران همچنان در فراهم کردن سیستم کمک‌داور ویدئویی برای تیم ملی ناموفق بوده‌اند و این مسئله «احتمالا» باعث شد تیم اسکوچیچ در تنها تساوی‌اش برابر کره‌جنوبی متضرر شود؛ چراکه برخی کارشناسان عقیده دارند در آن مسابقه یک ضربه پنالتی به سود ایران اعلام نشد.
در مورد این شرایط خیلی بیشتر می‌شود صحبت کرد، اما کمترین انتظاری که در این اوضاع و احوال از فدراسیون فوتبال می‌رود این است که طی یک‌سال آینده، بازی‌های بزرگ تدارکاتی برای تیم ملی در نظر بگیرد. این تیم نیاز دارد مقابل رقبای گردن‌کلفت محک بخورد و همانطور که در فاز تهاجمی نمره قبولی گرفته، در فاز تدافعی هم امتحان شود. برای برنامه‌ریزی این قبیل بازی‌ها هم از همین حالا باید اقدام کرد. اینطور نیست که شما 6ماه دیگر به یک تیم بزرگ اروپایی نامه بزنی و خواهان برگزاری بازی طی چند هفته بعدش شوی. امیدواریم آقایان به خواب فرو نروند و زمانی بیدار نشوند که دیگر خیلی دیر شده است.

به‌به؛ عجب مسابقه‌ای!
فدراسیون فوتبال ژاپن از تیم ملی ایران دعوت کرده تا در فیفادی خردادماه آینده یک بازی تدارکاتی بین 2تیم برگزار شود. این یک پیشنهاد خیلی خوب از یکی از بهترین تیم‌های آسیا‌ست که می‌تواند به روند آماده‌سازی تیم کشورمان پیش از جام‌جهانی 2022 کمک کند. ایران و ژاپن 2غول فوتبال آسیا هستند که مصاف‌های آنان با هم، طی سال‌های گذشته به شکل عجیبی کمیاب شده است. در حقیقت 2تیم در 15سال اخیر تنها 2بار رودرروی هم ایستاده‌اند؛ یک‌بار در مهرماه‌94 در مسابقه‌ای دوستانه که با تساوی یک - یک به پایان رسید و یک‌بار هم در نیمه‌نهایی جام‌ملت‌های آسیا در بهمن‌97 که با برتری 3گله سامورایی‌ها به پایان رسید.
به‌طور کلی اما آمار تقابل‌های ایران و ژاپن کاملا برابر است. 2تیم 18بار با هم بازی کرده‌اند که 6بار ایران برده، 6بار ژاپن و 6مسابقه هم به تساوی انجامیده است. ایران 19گل زده و ژاپن 21گل؛ یعنی اگر به جای برد عجیب 3بر صفر در مسابقه آخر، سامورایی‌ها مثلا با یک گل ایران را می‌بردند، حتی گل‌های زده و خورده 2تیم هم مساوی می‌شد! در نتیجه مشخص است که قدرت 2 قطب فوتبال قاره به هم نزدیک است و تقابل آنها با هم، هر دو طرف را به وجد می‌آورد. امیدواریم مانعی در کار نباشد و این مسابقه سودمند تدارکاتی فیکس شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید