• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 11 بهمن 1400
کد مطلب : 152484
+
-

گل‌زن / فرشته نجات

الهام محمودی | روزنامه‌نگار

ایران در اولین دوره تورنمنت کافا که در گروه سنی بزرگسالان برگزار شد، با 5پیروزی و یک‌تساوی به قهرمانی رسید. داستان‌های عجیب‌وغریب تشکیل این تیم را تقریبا همه می‌دانند. بیش از 2سال تیم ملی تعطیل بود و از این مدت نزدیک به یک‌سال وقت صرف انتخاب سرمربی تیم شد. تیمی که فروزان سلیمانی، سرمربی تیم به تاجیکستان برد، با انتقادات زیادی مواجه شد. در لیست اولیه سلیمانی فرشته کریمی حضور نداشت و بعد از موضع‌گیری‌هایی که شد، سلیمانی مجبور شد ستاره سال‌های اخیر فوتسال زنان را به تیم اضافه کند. فرشته در این رقابت‌ها نمایش بسیار خوبی داشت و با ۹گل جایزه بازیکن ویژه این تورنمنت را گرفت. او که 2بار جایزه بهترین بازیکن آسیا را گرفته یک‌بار دیگر عیارش را نشان داد.

مشکل همیشگی
بلافاصله بعد از بازی ایران و چین‌تایپه در جام ملت‌های آسیا که با شکست تیم ملی کشورمان به پایان رسید، فدراسیون خبر داد که تیم به ایران برمی‌گردد. طبق خبری که منتشر شده بود، ایران صبح پرواز داشت و عصر بازی استرالیا و تایلند برگزار می‌شد. هرچند بعید بود اما اگر استرالیا با تفاضل گل بالا برنده این بازی می‌شد ایران شانس صعود داشت. یا فدراسیون از این موضوع بی‌خبر بود یا هیچ امیدی به صعود تیم نداشت که تصمیم گرفته بود قبل از این بازی تیم را به کشور برگرداند. بعد از اینکه این خبر دست به دست شد، فدراسیون پرواز تیم را به بعد از بازی استرالیا و تایلند موکول کرد.

تمجید دوباره
کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش از شروع مسابقات جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا در گزارشی هاجر دباغی را یکی از پدیده‌های جوان آسیا معرفی و پیش‌بینی کرده بود که این بازیکن می‌تواند برای تیم ایران موثر باشد. بعد از حذف تیم ایران از جام، یک‌بار دیگر کنفدراسیون فوتبال آسیا و صفحه رسمی جام ملت‌ها از ستاره اصفهانی فوتبال زنان ایران تعریف و تمجید کردند و نام او را در کنار بازیکنانی از تیم‌های میانمار، اندونزی و فیلیپین به عنوان ستاره آینده فوتبال آسیا قرار دادند؛ ستاره‌هایی که در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید