• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 5 بهمن 1400
کد مطلب : 151865
+
-

ساکنان 2محله محروم و حاشیه‌ای امید و الغدیر در گناوه از مشکلاتشان می‌گویند

محلاتی که نه جزو شهر هستند نه روستا

گزارش‌2
محلاتی که نه جزو شهر هستند نه روستا

ساکنان 2محله محروم و حاشیه‌ای امید و الغدیر در گناوه مشکلات زیادی دارند. به گزارش فارس، قاعدی از ساکنان محله امید گناوه می‌گوید: امید و الغدیر گناوه 2محله‌ای هستند که نه جزو شهر محسوب می‌شود و نه جزو روستا و دهیاری و شهرداری طبق قانون نمی‌توانند به آنها خدمات‌رسانی کنند. احمدی یکی دیگر از ساکنان هم توضیح می‌دهد: ما افراد کم‌بضاعت، مجبور به خرید منازلی با متراژ کم در این محله هستیم. قوانین کشور که باید به فکر افراد محروم باشد ما را محروم‌تر از قبل کرده است. از مسئولان درخواست می‌کنیم در این‌باره اقدامی انقلابی انجام دهند تا ما افراد کم بضاعت نیز بتوانیم صاحبخانه و از امکانات شهری برخوردار شویم.
یکی دیگر از شهروندان ساکن این محله هم اظهار می‌کند: برای خرید هر کالایی باید به مرکز شهر برویم درحالی‌که تاکسی اینجا نمی‌آید، خیلی از کوچه‌ها خاکی است و با هر بارش باران تمام خانه و زندگی مردم از گل پر می‌شود. این محله واقعا محروم است. شهرداری می‌گوید با توجه به طرح تفصیلی شهر امکان خدمت‌دهی نداریم، زیرا از سوی سازمان‌های نظارتی مورد بازخواست قرار خواهیم گرفت.
رئیس شورای شهر گناوه اما در این‌باره توضیح می‌دهد: با توجه به اینکه در این مناطق تعداد زیادی خانوار سکونت یافته‌اند و روزبه‌روز بر تعداد آنها افزود می‌شود، باید نقشه شهرسازی و طرح جامع شهری در اختیار ساکنان این محلات قرار بگیرد تا خیابان‌ها و کوچه‌ها، مساجد، مدرسه و فضای سبز و... استاندارد پیش برود تا در آینده دچار مشکل نشویم.  ساناز مرادی می‌افزاید: سعی خواهیم کرد با اقدامات فوری مشکل تردد این عزیزان و دیگر خدمات اولیه را به‌صورت موقت رفع کنیم و طبق صحبت‌هایی که با مسکن و شهرسازی استان شده با توجه به قدمت بالای این محله احتمال الحاق به شهر زیاد است ولی یک پروسه زمان‌بر دارد. جواد رستمی، شهردار گناوه نیز می‌گوید: خدمت‌دهی به ساکنان محله را جز اولویت‌های خود قرار داده‌ایم و پل ورودی محله امید تا قبل از عید تحت هر شرایطی به بهره‌برداری خواهد رسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید