• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
سه شنبه 5 بهمن 1400
کد مطلب : 151835
+
-

گل‌زن / رسالت رسانه‌ای

الهام محمودی- روزنامه‌نگار

با پاندمی کووید-۱۹ فوتبال و فوتسال زنان نیز به قرنطینه طولانی‌مدت رفته بودند و پس از احیای دوباره، فوتبال زنان با شرکت در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا فعالیتش را از سر گرفت و حالا هم که در جام ملت‌‌ها بازی می‌کند. تیم ملی فوتسال هم که راه پرحاشیه‌ای را برای تعیین سرمربی طی کرد، بالاخره بعد از 2سال و نیم تعطیلی با حضور در جام کافا فعالیتش را از سر گرفت. در این میان توجه رسانه‌ها به این تیم‌ها جالب است. در این چند روز همه رسانه‌ها چه ورزشی و چه غیرورزشی به خوبی اخبار و حواشی آنها را پوشش داده‌اند و می‌دهند. ولی سؤال اینجاست چرا بیشتر رسانه‌ها فقط در زمان بازی‌های ملی سر و کله‌شان پیدا می‌شود، بقیه سال کجا هستند؟

استخدام‌های بی‌ارتباط
زهره کودایی را حالا دیگر همه می‌شناسیم؛ دروازه‌بانی که با مهار 2پنالتی در صعود تاریخی فوتبال زنان به جام ملت‌های آسیا نقش پررنگی داشت و اخیرا با سیو خیره‌کننده‌اش مقابل هند محبوبیتش بیشتر شد. او بارها در مصاحبه‌های خود گفته بود خرج خانواده می‌دهد و برای تامین هزینه‌ها کار می‌کند و حتی مدتی مجبور بوده در نجاری کار کند. روزهای گذشته فدراسیون فوتبال خبر داد او در یک بیمارستان تخصصی چشم استخدام شده است. فدراسیون برای دو سه‌ بازیکن دیگر هم کار پیدا کرده است. درست است که اشتغال و درآمد ثابت برای ورزشکاران اهمیت زیادی دارد اما بهتر نیست برای این کار به تخصص افراد نیز توجه شود؟ سؤال مهم‌تر از فدراسیون این است که چرا این بازیکنان که در سطح ملی هستند، از فوتبال درآمدی ندارند؟

پرواز اختصاصی علیه کرونا
پیش از شروع جام ملت‌های زنان آسیا پاسخ تست کرونای چند نفر در اردوی هند، ژاپن، کره‌جنوبی، چین و ویتنام مثبت شد. یعنی 2تیم از گروه ایران درگیر کرونا شدند و حالا هم که هند به‌خاطر تعداد بالای درگیری با وجود میزبانی از مسابقات کنار گذاشته شد. استفاده از پرواز عمومی علت اصلی این اتفاق بوده است. فقط 2تیم با پرواز اختصاصی به این مسابقات اعزام شدند؛ ایران و استرالیا. این تدبیر فدراسیون فوتبال در هماهنگی و مهیا کردن پرواز اختصاصی برای تیم ملی فوتبال زنان شایسته تقدیر است. فدراسیون شهاب‌الدین عزیزی خادم هر کجا که بلنگد در بخش فوتبال زنان به وظایفش به خوبی عمل کرده و حرفی برای گفتن نگذاشته است.










 

این خبر را به اشتراک بگذارید