• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 5 بهمن 1400
کد مطلب : 151822
+
-

نکته بازی/ به‌به؛ چه راهنمایی بزرگی


در شرایطی که انتظارها برای صدور رأی کمیته استیناف در پرونده انضباطی گل‌گهر سیرجان همچنان ادامه دارد و کسی نمی‌داند این رأی چه زمانی صادر خواهد شد، مهدی دادرس، عضو کمیته استیناف یک راهنمایی بزرگ در این مورد انجام داده و گفته: «رای صادر شده عادلانه خواهد بود.» خیلی ممنونیم استاد. چقدر خوب شد که این قوت قلب را به جامعه فوتبال ایران دادید. الان سرنوشت کل تیم‌های بالای جدول به همین پرونده گره خورده و نصف تیم‌های لیگ دقیقا نمی‌دانند در چه رتبه‌ای قرار دارند، بعد شما این همه معطل می‌کنید و تازه قول می‌دهید رأی عادلانه باشد؟ یعنی ممکن بود عضو کمیته استیناف مصاحبه کند و بگوید: «رایی که خواهیم داد ناعادلانه است»؟ به جای این کارها زودتر تکلیف پرونده و تیم‌های ذی‌نفع در آن را روشن کنید.


مثل بایرن‌مونیخی‌های استقلال؟
انتقال سردار آزمون به بایرلورکوزن بازتاب زیادی داشته و خیلی‌ها در مورد آن اظهارنظر کرده‌اند. طبق معمول اما یکی از کاربردی‌ترین و کلاسیک‌ترین اظهارنظرهای ممکن را علیرضا منصوریان انجام داده است. سرمربی صنعت نفت آبادان گفته: «لورکوزن در ورودی به باشگاه بایرن‌مونیخ است.» یعنی طوری که انگار هر بازیکنی وارد لورکوزن شود، به‌طور خودکار مدتی بعد سر از بایرن درخواهد آورد. با این حال برخی مسائل دیگر هم در چنین رشدی دخیل هستند. طبیعتا باید بازیکن زحمت بکشد و خودش را نشان بدهد تا به آن نقطه برسد. در غیراین صورت کار پیش نخواهد رفت. اگر قرار بود لورکوزن در ورودی بایرن‌مونیخ باشد، الان تعدادی از همبازی‌های منصوریان در استقلال مثل مهدی پاشازاده، علی موسوی و داریوش یزدانی سابقه بازی در بایرن را در کارنامه داشتند.


 استفاده نکردی برادر...
یکی از شایعات نقل‌وانتقالاتی استقلال این است که سبحان خاقانی از این تیم جدا خواهد شد و برای نیم‌فصل دوم راهی تیمی دیگر می‌شود. خاقانی 21ساله جزو پدیده‌های فوتبال ایران به شمار می‌رفت. او در دوره مربیگری محمود فکری ظاهر شد و نخستین باری که در ترکیب اصلی آبی‌ها به میدان رفت موفق شد به پدیده مشهد گل بزند. آن زمان انتظار می‌رفت خاقانی آینده درخشانی داشته باشد، اما اوضاع جور دیگری پیش رفت. شاید به خیلی از جوانان در پرسپولیس و استقلال اعتماد نشده باشد، اما خاقانی نمی‌تواند به این موضوع اعتراض کند. او حتی در دوران فرهاد مجیدی هم هر از گاهی به بازی گرفته شد، اما نتوانست انتظارات را برآورده کند. به این ترتیب عجیب نیست که هواداران چندان از خبر جدایی او ناراحت نشده باشند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید