• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
یکشنبه 3 بهمن 1400
کد مطلب : 151646
+
-

سلام و علیک رفقای قدیمی

لیگ برتر امروز با 4بازی پیگیری می‌‌شود و قلعه‌نویی و منصوریان به مصاف تیم‌های سابق خودشان می‌روند

لیگ برتر فوتبال ایران امروز با انجام 4بازی دیگر از هفته شانزدهم پیگیری می‌‌شود. این نخستین هفته از دور برگشت رقابت‌هاست که دیروز با 2بازی آغاز شده و امروز هم با 4بازی ادامه پیدا می‌کند. شاید مهم‌ترین بازی امروز، جدال تراکتور با گل‌گهر در تبریز باشد که هم حساسیت جدولی دارد و هم حساسیت‌هایی فراتر از جدول و امتیاز. امیر قلعه‌نویی سال‌ها در تبریز بوده و 2دوره در تراکتور مربیگری کرده تا رویارویی‌اش با این تیم جذابیت‌‌های خاصی داشته باشد. گل‌‌گهر و تراکتور فصل گذشته رقابت نزدیکی برای کسب رتبه چهارم داشتند که این رقابت را تراکتور برد. امسال اما تبریزی‌‌ها وضعیت نامناسبی دارند و برای فرار از سقوط می‌جنگند. گل‌گهر هم بعد از احکام سنگین کمیته انضباطی به یک تیم میانه‌جدولی تبدیل شده اما قلعه‌نویی و یارانش هنوز امیدوارند کمیته استیناف امتیازات آنها را پس بگیرد و به جمع صدرنشین‌ها برگردند. بازی امروز یک جدال انتقامی برای تراکتور هم هست، چون بازی رفت را به شکلی عجیب و با خوردن 4گل در نیمه اول، 4-1 باخته است.
در دیگر بازی امروز ذوب‌آهن در فولادشهر میزبان نفت آبادان است. صنعت‌نفت به‌خاطر شرایط مالی وضعیت پیچیده و غم‌انگیزی دارد و هنوز مشخص نیست اعتصاب بازیکنان این تیم به کجا رسیده و تیم تا چه حدی به شرایط عادی برگشته است. پیش‌بینی می‌شود بعد از این بازی و در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل اتفاقات زیادی در آبادان رخ بدهد. ذوب‌آهن هم بعد از شکست سنگین مقابل پرسپولیس و حذف از جام‌حذفی به این بازی رسیده و مهدی تارتار به‌دنبال بازگشت به مسیر پیروزی است. منصوریان زمانی در ذوب‌آهن روزهای خوبی داشت و امسال هم در آبادان بد نتیجه نگرفته اما شرایط نامساعد مالی، آرامش را از تیم او گرفته است. ذوب‌آهن و صنعت‌نفت در جدول همسایه‌اند و فقط یک امتیاز اختلاف دارند. نفت مسجدسلیمان که یکی دو روز قبل سرمربی جدیدش را معرفی کرده امروز با محمود فکری میزبان پیکان تهران است. فکری برای نجات تیمی آمده که در انتهای جدول با نزدیک‌‌ترین رقیبش فقط یک امتیاز اختلاف دارد اما در 3هفته اخیر یک امتیاز هم نگرفته است.
امروز همچنین آلومینیوم اراک میزبان پدیده مشهد است تا سومین بازی متوالی را در شهر خودش برگزار کند. آلومینیوم قبل از این مسابقه، 2بازی متوالی با سپاهان در لیگ و حذفی انجام داد که هر دو بازی مساوی تمام شد و در بازی دوم شاگردان رسول خطیبی در ضربات پنالتی سپاهان را حذف کردند. آلومینیوم در این فصل فراتر از انتظار ظاهر شده و جاه‌‌طلبی‌های این تیم در دومین فصل حضورش در لیگ برتر به جایی رسیده که خطیبی از آسیایی‌شدن اراکی‌ها حرف می‌زند. این تیم امروز با بردن تیم آخر جدول می‌تواند رتبه چهارم را برای خودش تثبیت کند. بازی رفت 2تیم در مشهد بدون گل تمام شد تا آلومینیوم یکی از 4تیمی باشد که در این فصل به پدیده قعرنشین امتیاز داده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید