• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 3 بهمن 1400
کد مطلب : 151639
+
-

آماربازی

29.6
نیمی از دوره بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال گذشته و تیم استقلال علاوه بر صدرنشینی در جدول رده‌بندی در خیلی از آیتم‌ها هم بین 16تیم این فصل رکورددار بوده است. با مروری بر جدول‌ها و رکوردهای متریکا مشخص می‌شود تیم فرهاد مجیدی در چه بخش‌هایی جزو رکوردداران این فصل است. آبی‌پوشان در نبردهای هوایی با میانگین 29.6نبرد موفق در هر بازی رکورددار لیگ هستند. مجیدی که یک‌بار با اشاره به بازیکنان قدبلند تیمش تأکید کرده بود استقلال باید از این برتری استفاده کند، ظاهرا خیلی خوب توانسته این توصیه را در تیمش جا بیندازد. استقلال همچنین خشن‌ترین تیم لیگ هم هست چون در هر بازی به‌طور میانگین 18.9بار خطا کرده که بیشترین آمار بین همه تیم‌هاست. آبی‌ها در هر بازی 12.1بار متحمل خطا می‌شوند که این هم کمترین آمار بین 16تیم است.

622
استقلال در مقطعی از فصل 622دقیقه گل نخورد که بهترین رکورد بسته نگه داشتن دروازه در این فصل است. رکورد بیشترین برد متوالی در این فصل هم 4برد است که 3 تیم استقلال، پرسپولیس و مس رفسنجان به‌آن رسیده‌اند. رکورد کمترین گل خورده با 5گل متعلق به آبی‌هاست. در مقابل گل زده آبی‌ها هم عدد24ثبت شده که اگر 3گل مربوط به 3- صفرشدن بازی با گل‌گهر را از آن کم کنیم، باز هم استقلال با 21گل زده واقعی در نیم‌فصل اول بهترین خط حمله لیگ را به همراه پرسپولیس و مس داشته است. تیم مجیدی هنوز در لیگ جاری نباخته و رکورد بیشترین هفته‌های شکست‌ناپذیری را با 15بازی در اختیار دارد.

11.9
اما ببینیم بهترین تیم حال حاضر لیگ برتر در چه بخش‌هایی بهترین نیست؛ استقلالی‌ها در تهدید دروازه حریفان، پشت سر سپاهان و... قرار گرفته‌اند. آبی‌ها با میانگین 11.9شوت در هر بازی، تیم دوم لیگ در این بخش هستند و سپاهان بالاتر از آنهاست. در «شوت داخل چارچوب» علاوه بر سپاهان 4تیم دیگر هم بالاتر از استقلال قرار می‌گیرند. در زمینه مالکیت توپ و تعداد پاس هم آبی‌ها تیم‌های سپاهان، پرسپولیس و آلومینیوم را بالاتر از خودشان می‌بینند. استقلالی‌ها در هر بازی به‌طور میانگین 4.2دریبل موفق انجام داده‌اند و در این زمینه ششمین تیم لیگ هستند. حتی نساجی و صنعت‌نفت هم دریبل‌های بیشتری داشته‌اند و سپاهان با 6.6دریبل موفق در هر بازی تکنیکی‌ترین تیم لیگ جاری است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید