• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 3 بهمن 1400
کد مطلب : 151612
+
-

برخورد حذفی

همه آنچه از جام‌های حذفی کشورهای اروپایی لازم است بدانید

در جام‌حذفی کشورهای اروپایی چه خبر است؟ در بعضی کشورها شگفتی‌هایی رقم خورده و تیم‌های بزرگی حذف شده‌اند. انگلیس هنوز مراحل اولیه را سپری می‌کند. بارسا، آرسنال، بایرن، دورتموند، اتلتیکو، سه‌ویا و ناپولی هم ازجمله تیم‌های بزرگی هستند که از دور رقابت‌ها کنار رفته‌اند.

  اسپانیا
در کوپا‌ دل‌ری، بارسلونا، سه‌ویا و اتلتیکو مادرید از دور رقابت‌ها کنار رفته‌اند. رئال مادرید در مرحله یک‌چهارم با بیلبائو در زمین این تیم در روز 14بهمن بازی دارد. بیلبائو همان تیمی است که بارسلونا را در دور قبلی حذف کرده و در فینال سوپرجام به رئال باخته. اتلتیک در یک سال اخیر در 4‌فینال حاضر بوده؛ 2‌فینال جام‌حذفی که یکی از آنها به‌دلیل کرونا به تعویق افتاده و نزدیک به فینال فصل بعدش برگزار شده بود و 2‌فینال سوپرجام. بازی‌های این مرحله در روزهای 12، 13 و 14بهمن برگزار می‌شود اما لالیگا و رئال مادرید به این تاریخ اعتراض دارند، چون نزدیک فیفادی است و به تقویم لیگ هم آسیب می‌زند. ممکن است این تاریخ تغییر کند. اتلتیکو مادرید هم که توسط سوسیداد از دور رقابت‌ها اوت شده، شرایط سختی را پشت سر می‌گذارد. این تیم در 19بازی رسمی اخیر خود تنها 6‌پیروزی کسب کرده و 16امتیاز با صدر جدول فاصله دارد و از کوپا دل‌ری و سوپرکاپ اسپانیا حذف شده است. در ادامه این رقابت‌ها سوسیداد از بتیس پذیرایی می‌کند، والنسیا در خانه به مصاف کادیس می‌رود و رایووایکانو هم میزبان مایورکا خواهد بود.

  ایتالیا
اینتر به‌سختی بر امپولی و در وقت‌های اضافی با نتیجه 3 بر 2 پیروز شد تا به یک‌چهارم برسد. ناپولی 10‌نفره در وقت اضافه 3‌گل از فیورنتینا خورد و 5 بر 2 باخت و کار میلان هم مقابل جنوا و لاتزیو مقابل اودینزه به وقت اضافه کشید و هر دو به‌زحمت صعود کردند. در مرحله یک‌چهارم که 19 تا 21بهمن برگزار می‌شود، همه بازی‌ها جذاب است؛ یوونتوس - ساسولو، آتالانتا - فیورنتینا، میلان - لاتزیو و اینتر - رم.

  آلمان
برای اولین‌بار در 11سال اخیر هیچ‌یک از 2تیم دورتموند و بایرن‌مونیخ در فینال جام‌حذفی حضور نخواهند داشت. آخرین‌بار در سال2011 بود که شالکه در فینال دویسبورگ را 5 بر صفر شکست داد. پس از آن حداقل یکی یا هر دو تیم بایرن و دورتموند در فینال حاضر بودند. بایرن در دور دوم و دورتموند در دور سوم حذف شدند. برای نخستین‌بار از سال 7-2006 هیچ‌کدام از 2تیم بایرن و دورتموند به مرحله یک‌چهارم جام‌حذفی نرسیدند. دورتموند به صدرنشین بوندس‌لیگا-2 یعنی سن‌پائولی 2 بر یک باخت و بایرن هم یک مرحله زودتر از تیم مونشن‌گلادباخ 5گل خورد. حالا بایرن برای دومین سال متوالی از دومین مرحله حذفی کنار رفته است. آخرین باری که بایرن 2‌سال پیاپی از جام‌حذفی کنار رفت، سال 95-1994 مقابل وستنبرگسگروت و در 96-1995 مقابل دوسلدورف بود. بایرن مونیخ آخرین‌بار در 1978 باختی حداقل با اختلاف 5‌گل داشته است. 43‌سال پیش بایرن مقابل دوسلدورف با نتیجه 7 بر یک باخته بود. درست یک‌هفته دیگر قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم پایانی دی‌اف‌بی‌کوپال انجام می‌شود تا مشخص شود تیم‌های کارلسروهه، هامبورگ، سن‌پائولی، هانوفر، لایپزیش، فرایبورگ و یونیون برلین با چه قرعه‌ای روبه‌رو می‌شوند. جام‌حذفی این مرحله شبیه بوندس‌لیگا-2 است.

    انگلیس
در انگلیس جام اتحادیه به مرحله نهایی رسیده و لیورپول و چلسی با برتری مقابل آرسنال و تاتنهام به فینال ومبلی راه یافته‌اند. اما جام‌حذفی هنوز در مراحل ابتدایی به‌سر می‌برد. دور چهارم این رقابت‌ها 15 تا 17بهمن‌ماه با این بازی‌ها برگزار می‌شود؛ منچستریونایتد- میدلزبورو، کیدمینستر- وستهم، چلسی- پلای‌ماوث، منچسترسیتی- فولام، پیترزبورو- کویینز پارک‌رنجرز، ولوز- نوریچ، هادرزفیلد- بارنزلی، اورتون- برنتفورد، استوک‌سیتی- ویگان، کیمبریج- لوتون، تاتنهام- برایتون، لیورپول- کاردیف، ناتینگهام فارست- لستر و بورنموق- بورهام‌وود. در میان این همه تیم گمنام حاضر در این مرحله نامی از آرسنال دیده نمی‌شود چون پرافتخارترین تیم جام‌حذفی در دور قبلی به ناتینگهام باخته و حذف شده!
 

این خبر را به اشتراک بگذارید