• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
یکشنبه 3 بهمن 1400
کد مطلب : 151605
+
-

عکسی که به دادپدر و پسر سوریه‌ای رسید

قاب
عکسی که به دادپدر و پسر سوریه‌ای رسید

عکسی که سال گذشته میلادی در مسابقه بین‌المللی عکس سیه‌نا ایتالیا به‌عنوان «عکس سال» برگزیده شده بود، باعث شد تا دولت ایتالیا مردی که به تصویر کشیده شده را به همراه خانواده‌اش به این کشور منتقل کند.
عکس را اوایل سال 2021، محمد اصلان عکاس ترکیه‌ای گرفته است. در تصویر، منذر النزال، آواره سوریه‌ای دیده می‌شود که در حال بازی کردن با فرزند خود مصطفی است. منذر النزال در اثر بمباران در جنگ سوریه یک پای خود را از دست داده است. فرزند 6ساله‌اش هم مادرزادی معلول به دنیا آمده و پا ندارد. این عکس که عنوانش «سختی زندگی» است، سال گذشته غوغایی در ایتالیا و شبکه‌های اجتماعی به پا کرد. شور زندگی در عکس اصلان، با وجود دشواری‌ها، عیان است و همین بسیاری از مخاطبان را به وجد آورد. منذر النزال روز جمعه به همراه همسرش، مصطفی و 2فرزند دیگرش (2دختر 1و 4ساله) وارد ایتالیا شدند.
مسئولان جشنواره سیه‌نا زمانی که با استقبال فوق‌العاده مردم از این عکس مواجه شدند، کارزاری به راه انداختند تا برای درمان پدر و پسر سوریه‌ای پول جمع‌آوری کنند. آنها همچنین با وزارت خارجه ایتالیا، یک بیمارستان و یک مرکز توانبخشی مذاکره کردند تا روند درمان منذر و مصطفی را آغاز کنند. قرار است هردوی آنها صاحب پای مصنوعی شوند. تاکنون حدود 134هزار یورو برای حمایت از این خانواده جمع‌آوری شده است. جشنواره عکس سیه‌نا اعلام کرده که باقیمانده هزینه‌های درمان این پدر و پسر را پرداخت خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :