• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 30 دی 1400
کد مطلب : 151391
+
-

اشرار مسلح به محل جرم برگشتند

اشرار مسلح به محل جرم برگشتند

اشرار مسلح که بر سر قدرت‌نمایی و کری‌خوانی اقدام به تیراندازی‌های سریالی در جنوب تهران کرده بودند دستگیر شدند.
به گزارش همشهری، ساعت 9صبح دیروز خودروی حمل انتقال متهمان مقابل یک نمایشگاه اتومبیل در خیابان وحدت اسلامی توقف کرد تا اشراری که چند شب قبل به سمت نمایشگاه تیراندازی کرده و باعث رعب و وحشت شده بودند، شب حادثه را بازسازی کنند. مردان خشن در شب حادثه برای انتقام‌جویی از افرادی که با آنها کری‌خوانی و کل‌کل داشتند به سمت نمایشگاه تیراندازی کردند و همین اقدام خطرناک آنها وحشت به دل اهالی و کسبه محل انداخته بود. اما نمایشگاه اتومبیل تنها محلی نبود که هدف تیراندازی اشرار قرار گرفته بود چراکه مردان خشن یک شب بعد به مقابل سوپرمارکتی در منطقه کیانشهر رفتند و آنجا را هم به رگبار بستند. اگرچه آنها صورت‌هایشان را پوشانده و پلاک موتورسیکلت‌های خود را مخدوش کرده بودند اما در مدت 48ساعت با اقدامات اطلاعاتی پلیس امنیت شناسایی و دستگیر شدند.

شاهدان چه گفتند؟
محل تیراندازی اول در خیابان وحدت اسلامی است. به‌دلیل آنکه حادثه در نیمه‌های شب رخ داده بود بیشتر مغازه‌های تعطیل بودند. شاگرد یکی از مغازه‌ها به خبرنگار همشهری می‌گوید: حدود ساعت یک یا 2 بامداد بود که صدای تیراندازی شنیدم. به‌دلیل اینکه خانه‌ام در شهرستان است شب را در مغازه می‌خوابم و به محض شنیدن صدا کرکره مغازه را بالا دادم. در آن لحظه چند نفر را دیدم که سوار بر 2موتور شده و فرار کردند.
در ماجرای دومین تیراندازی، صاحب سوپرمارکت که خانه‌اش در طبقه بالای مغازه‌اش است هنوز وحشت شبی که اشرار به آنجا حمله کردند در دلش است. او می‌گوید: پس از این حادثه ناچار شدم یخچال و کرکره مغازه را تعویض کنم چون خسارتی حدود 150میلیون تومان بر اثر تیراندازی به من وارد شد. وی ادامه می‌دهد: آن شب حدود ساعت 12بود که مغازه را تعطیل کردم و دقایقی بعد صدای تیراندازی را شنیدم. از خانه خارج شدم و از دور چند موتورسوار را دیدم که در حال فرار بودند. جالب این است که من با هیچ‌کس اختلافی نداشتم و نمی‌دانم انگیزه آنها از تیراندازی چه بود.
سرهنگ سعید راستی، رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران که دیروز در محل بازسازی حضور داشت به همشهری می‌گوید: اراذل و اوباشی که دستگیر شده‌انددر 2شب متوالی یعنی بیستم و بیست‌ویکم دی ماه اقدام به تیراندازی و ایجاد رعب و وحشت در بین مردم کردند که در کمتر از 48ساعت دستگیر شدند. وی افزود: دعوا بین 2گروه از اشرار به‌دلیل کری‌خوانی، کل‌کل و رجزخوانی رخ داده بود و حتی آثار گلوله نیز در محل حادثه وجود دارد.
به گفته وی، متهمان دستگیرشده سابقه شرارت و درگیری با سلاح دارند و در تحقیقات به تیراندازی در شمال کشور نیز به‌دلیل کری‌خوانی اعتراف کرده‌اند.

گفت‌وگو
ندامت مرد شرور

یکی از اشرار دستگیر شده  در گفت‌وگو با همشهری، جزئیات بیشتری از این حادثه را شرح داد.
انگیزه‌تان از تیراندازی چه بود؟
ما از نوچه‌های یکی از شرورهای معروف هستیم و آنطور که شنیدم او از کشور خارج شده است.  من و دوستم که شب حادثه راکب موتور بودیم اصلا صاحبان نمایشگاه ماشین و سوپرمارکت را نمی‌شناختیم و تیراندازی کار ما نبود.
پس چه کسی تیراندازی کرد؟
آن شب ساعت یک و نیم بود و من در حال بازگشت به خانه‌ام بودم که یکی از بچه‌های محله‌مان صدایم زد. او از من خواست تا او را به محل قرارش برسانم. می‌گفت با افرادی درگیر شده و قرار دعوا گذاشته است. اصلا به من نگفت ماجرا تیراندازی است و اسلحه همراه دارد. گفت فقط قرار فحش گذاشته‌اند. یکی از دوستانم نیز که او هم موتور داشت همان لحظه رسید و همه ما سوار موتور شدیم و به مقابل نمایشگاه رفتیم؛ به گمان اینکه قرار است بچه‌محله‌مان به چند نفر ناسزا بگوید و ما هم به حمایت از او رفتیم. اما یکباره بچه محله‌مان از موتور پیاده شد و شروع کرد با اسلحه کلت تیراندازی کردن.
چند تیر شلیک شد؟
در حادثه اول یعنی خیابان وحدت اسلامی 4تیر با کلت شلیک شد، در حادثه دوم فکر می‌کنم یک خشاب از اسلحه کلاشنیکف را خالی کردند اما ما فقط در تیراندازی اول بودیم.
اما فیلم‌ها نشان می‌دهد که در هردو تیراندازی حضور داشتید؟
اشتباه کردیم؛ پشیمانیم؛ گول خوردیم.
اختلافتان با 2مرد مغازه‌دار چه بود؟
آنطور که شنیدیم ماجرا کری‌خوانی و یک جورایی قدرت‌نمایی بوده است. درواقع می‌خواستند از آنها زهرچشم بگیرند.
ظاهرا در شمال کشور هم اقدام به تیراندازی کردید؟
آن هم مربوط به همین ماجرا یعنی کری‌‌خوانی بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید