• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
پنج شنبه 30 دی 1400
کد مطلب : 151303
+
-

کنترل اعصاب‌تان را پس بگیرید

راهنما
کنترل اعصاب‌تان را پس بگیرید

موقعیت‌های ناراحت‌کننده شما را به سرعت در حالت ضعف می‌برد به‌طوری که دیگر قدرت کنترل موقعیت را نداشته باشید. اگر احساس می‌کنید که مدام تسلط بر اعصاب‌تان را از دست می‌دهید، یاد گرفتن اینکه چطور احساسات‌تان را به درستی کنترل کنید بخشی از فرایند رشد شماست.
  شانه‌های‌تان را تکان بدهید. در بیشتر ما قسمت اعظم فشار در پشت گردن، شانه‌ها و بالاتنه جمع می‌شود. دفعه بعد که در یک موقعیت ناراحت‌کننده گرفتار شدید، اگر دقت کنید خواهید دید که شانه‌های‌تان به جلو خم شده و عضلات‌تان منقبض می‌شوند. تکان دادن شانه‌ها باعث می‌شود فرم بدن‌تان را دوباره به حالت نرمال برگردانید، طبیعی نفس بکشید و کمی آرام‌تر شوید.
  برای قدم زدن بیرون بروید. گاهی اوقات نفس کشیدن در هوای آزاد همه آن چیزی است که برای تغییر حال و هوا به آن نیاز دارید. وقتی عصبانی می‌شوید، بیرون رفته و نفس عمیق بکشید.
  یک دسته کاغذ پاره کنید. یکی از ساده‌ترین فعالیت‌هایی که می‌تواند حواس شما را از موضوع منحرف کرده و عصبانیت شما را خالی کند، همین کار است.
  از بین بردن استرس به‌طور طبیعی، نیازمند صبر و تحمل است. وقتی روی آرام کردن درونی خود تمرکز کنید، می‌توانید با فکری بازتر به همه‌‌چیز نگاه کنید.
  چشمان‌تان را ببندید و نفس عمیق بکشید. اجازه بدهید حتی برای یک لحظه هم که شده، زمان در ذهن‌تان متوقف شود. با این روش می‌توانید روی بیرون کردن فشارهای روحی و احساسی از ذهن‌تان تمرکز کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید