• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 25 دی 1400
کد مطلب : 150799
+
-

هیجان‌انگیزترین بازی‌های 2022

با آغاز سال جدید میلادی و همه‌گیری ادامه‌دار ویروس کرونا در سراسر جهان شمارش معکوس برای بازی‌های جدید شروع شده است

عمادالدین قاسمی‌پناه - خبرنگار

چند روز پیش، پرطرفدارترین بازی‌های سال2021 را معرفی کردیم. این صنعت رو به گسترش برای سال2022 هم با سرعتی عجیب، سرگرمی روزهایی را فراهم کرده که هنوز با بیماری کووید-19 در حال دست‌و‌پنجه نرم‌کردن است. البته همه این بازی‌ها برای همه گجت‌ها توسعه نیافته و به‌عنوان مثال یکی از آنها فقط با سوییچ نینتندو قابل‌اجراست.

Elden Ring 

این بازی در کامپیوترهای شخصی، ایکس باکس وان، سری اس، سری ایکس و پلی‌استیشن 4و 5 قابل‌اجراست. این بازی یک حماسه فانتزی است که به وسیله خالقان بازی Dark Souls تولید شده و مدت‌هاست که علاقه‌مندان در انتظار آن هستند. این بازی با روایت جورج آر.‌آر.‌مارتین آغاز می‌شود. مارتین همان رمان‌نویسی است که سریال «بازی تاج و تخت» از مجموعه رمان «ترانه یخ و آتش» او ساخته شده است. این بازی یک دنیای عظیم را با جزئیات به تصویر می‌کشد که در آن، همه‌‌چیز از اژدها و گرگ گرفته تا ترول‌ها و سربازان در آن زندگی می‌کنند. این دنیا جنگ‌هایی را که با شمشیر انجام می‌شود با حال و هوای سحر و جادو ترکیب کرده تا امضای سازنده آن را در پای این بازی ببینیم. با این بازی می‌توان یک دنیای جذاب را به تنهایی یا با بازیگران دیگر کشف کرد.

Ghos twire: Tokyo

این بازی در پلی‌استیشن 5 و کامپیوتر شخصی اجرا می‌شود. تصور کنید که اتفاقی مرموز در توکیو، پایتخت ژاپن رخ داده است. این اتفاق باعث شده که شهر درواقع از مردم خالی و در عوض با ارواح پر شود. حالا وقت آن رسیده که با دستان خالی با ارواحی که شهر را به تسخیر خود درآورده‌اند مبارزه کنید. جلوه‌های بصری این بازی به تنهایی کافی است تا مورد‌توجه قرار بگیرد.

God of War Ragnarök 

این بازی در پلی‌استیشن 5 و4 قابل‌اجراست. کراتوس، خدا-مزاحم سابق یونانی که اکنون یک بیوه بداخلاق است، سفر خود در اساطیر نورس را با پسر نوجوانش در این بازی اکشن خیره‌کننده و خشن ادامه می‌دهد. آنها پس از چند رخداد نگران‌کننده و خشمگین کردن دسته‌ای از خدایان نورس در ماجراجویی قبلی خود، باید با دقت در این قلمروهای افسانه‌ای قدم‌بگذارند. در سپتامبر2020 بسیاری از روزنامه‌نگاران حوزه گیم، این بازی را به‌عنوان یکی از پراستقبال‌ترین بازی‌های سال2021 معرفی کردند. این درحالی بود که این بازی به‌خاطر شیوع کرونا با وقفه همراه شد و قرار است در سال میلادی جاری منتشر شود.

Gran Turismo 7

این بازی هم روی پلی‌استیشن 5 و4 اجرا می‌شود. این بازی که شاید نهایت بازی‌های مسابقه‌ای واقع‌گرایانه باشد، به وسیله وسواسی‌ترین علاقه‌مندان ورزش‌های موتوری(خودرو، موتورسیکلت) در شرکت
 Polyphony Digital و در ژاپن ساخته شده است. در این بازی می‌توانید با ماشین‌های جدید و زیبا که در زندگی واقعی کاملاً دور از دسترس هستند، در مسیرهایی با جزئیات دقیق و در انواع تغییرات آب و هوایی رانندگی کنید.

Horizon Forbidden West 

این بازی روی پلی‌استیشن 5 و4 قابل‌اجراست. روبات آتشین مو و قاتل دایناسور به نام «آلوی» در این بازی به‌عنوان پرچمدار پلی‌استیشن 5 بازمی‌گردد که ما را وادار می‌کند تا اقصی‌نقاط یک قاره آمریکای شمالی را کاوش کنیم. انتظار می رود که از میزان واقعی بودن چنین جهانی متحیر شوید و از ماجراهایی که در آن اتفاق می‌افتد، تحت‌تأثیر قرار بگیرید. این بازی در سبک اکشن به وسیله شرکت گوریلا گیمز تولید شده است.

Oxenfree 2: Lost Signals

این بازی در کامپیوتر، نینتندو سوییچ و پلی‌استیشن 5 و4 اجرا می‌شود. ویژگی اصلی تریلر ترسناک و شخصیت‌محور Oxenfree در سال2016 گفت‌‌وگوهای آن بود. شخصیت‌های آن دیالوگ‌هایی را با احساسات طبیعی در کل بازی ادامه می‌دهند و در عین حال، شما اتفاقات جزیره‌ای مرموز را مرور می‌کنید که در آن نوجوانان بومی مدت‌هاست برای یک مهمانی گرد هم آمده‌اند. اطلاعات زیادی در مورد عاقبت این مهمانی در دست نیست اما استعداد سازنده، بازی فضایی را ایجاد کرده که شما را به پیگیری آن ترغیب می‌کند.

Splatoon 3

آنطور که گفته می‌شود، این بازی فقط در Nintendo Switch قابل‌اجراست. این مجموعه هیجان‌انگیز دارای تفنگ‌های رنگ‌پاش مناسب برای کودکان است که ایده‌های بسیار جذابی را به تصویر کشیده است. شما به شکلی دیوانه‌وار و سرشار از رنگ، در گروهی بازی می‌کنید که برای رنگ کردن نقشه‌های قدیمی یک شهر، با جوهرهای رنگی رقابت می‌کند. به‌نظر می‌رسد این قسمت هم مانند 2قسمت قبلی و شاید بیشتر از آنها از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

Starfield

بازی استارفیلد در کامپیوتر شخصی و ایکس‌باکس‌های سری اس و ایکس قابل‌اجراست. این بازی یک حماسه علمی تخیلی است که به وسیله شرکت Bethesda، سازندگان مجموعه بازی‌های فانتزی Elder Scrolls ساخته شده است. یک کاوشگر فضایی را تصور و صدها ساعت را صرف پرواز در منظومه‌های ستاره‌ای در همسایگی زمین کنید. از زمانی که مجموعه Mass Effect ساخته شد، شاهد بازی‌های علمی تخیلی فوق‌العاده نبوده‌ایم. به همین‌خاطر، بسیاری از گیمرها به این بازی امید بسته‌اند.

Stray

این بازی با پلی استیشن 5 و4 و رایانه شخصی قابل‌اجراست. بازی ماجراجویانه استری در مورد گربه‌ای در یک شهر سایبرپانک است که وارد دنیای روبات‌ها می‌شود و تلاش می‌کند که با چابکی و استعداد خاص گربه‌سانان از زندگی روبات‌هایی که در آنجا ساکن هستند سر‌در‌بیاورد. این بازی که هر سال توسعه می‌یابد، از سال پیش جذاب‌تر می‌شود. سایبرپانک یک زیرمجموعه از ژانر علمی، تخیلی در یک محیط آینده‌نگرانه است که بر «ترکیبی از زندگی سطح پایین و فناوری پیشرفته» متمرکز است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید