• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
چهار شنبه 22 دی 1400
کد مطلب : 150649
+
-

داربی اسپاگتی

امشب شهرآورد ایتالیا بین 2‌تیم غیرهمشهری برای تعیین قهرمان سوپرجام برگزار می‌شود

داربی اسپاگتی

دقیقا یک روز پس از آنکه رسانه‌های ایتالیایی سردار آزمون را به یوونتوس لینک و ادعا کردند که آلگری مهاجم ایرانی زنیت را برای یوونتوس می‌خواهد، یووه باید برای یک جام داخلی دیگر بجنگد. امشب یک سوپرجام دیگر هم در اروپا برقرار است؛ دیدار بین اینترمیلان و یوونتوس، دیداری که می‌توانست مثل قبل از کرونا خارج از ایتالیا برگزار شود. این مسابقه 2‌بار در آمریکا، یک‌بار در لیبی، 4‌بار در چین و 2‌‌بار در قطر برگزار شده است. این بازی یک‌ساعت دیرتر از ال‌کلاسیکو و ساعت 23:30در ورزشگاه جوزپه مه‌آتزا یا همان سن‌سیرو در شهر میلان آغاز می‌شود. این دیدار به‌دلیل دشمنی دیرین بین 2 تیم به داربی ایتالیا شهرت یافته است، درحالی‌که 2 تیم از یک شهر نیستند.
  یوونتوس با 9‌قهرمانی، پرافتخارترین تیم در این مسابقات است. میلان با 7 و اینتر در کنار لاتزیو هر کدام با 5قهرمانی پرافتخارترین تیم‌های این جام پس از یوونتوس به‌حساب می‌آیند.
  آخرین باری که یووه در این مسابقه حاضر نبود به سال2011برمی‌گردد که اتفاقا نخستین باری بود که 2 تیم از یک شهر یعنی میلان و اینتر در سوپرجام با هم روبه‌رو می‌شدند. یووه پس از آن قهرمانی‌های متوالی خود را در سری‌آ آغاز کرد و تعدادشان را به 9رساند و بنابراین در همه سوپرجام‌ها هم حاضر بود.
  تاکنون قهرمان‌های سری‌آ 22بار سوپرجام را برده‌اند و قهرمانان جام حذفی 8 بار. 2 بار هم نایب‌قهرمانان جام حذفی فاتح این تورنمنت شده‌اند چون در آن سال‌ها قهرمان لیگ و حذفی یک تیم تکراری بود.
  دیبالا با 4گل زده بهترین گلزن تاریخ سوپرجام است. او در برد دراماتیک و کامبک‌طور این هفته مقابل آاس‌رم زننده یکی از گل‌های تورینی‌ها در این پیروزی 4 بر3 بود. پس از او دل‌پیرو، اتوئو و شوچنکو هر کدام با 3‌گل در رده بعدی هستند. دیبالا این 4گل را در 5بازی به ثمر رسانده است.
  فصل پیش یووه 2بر صفر ناپولی را برد و فصل قبل‌تر  2 بر یک به لاتزیو باخت. یووه 7‌بار در سوپرجام بازنده بوده و اینتر و میلان هر کدام 4بار.
  چالهان‌اوغلو محرومیت یک جلسه‌ای‌اش را سپری کرده و به ترکیب اینتر برگشته است. اینتر هیچ غایبی برای این بازی ندارد اما در اردوی یوونتوس غایبانی دیده می‌شود، ازجمله الکس ساندرو که ممکن است به‌دلیل مصدومیت این بازی را از دست بدهد و همچنین بونوچی و دنیلو که آسیب دیده‌اند و فدریکو کیه‌زا که رباط صلیبی پاره کرده و دست‌کم 4 ماه از فوتبال دور خواهد بود و به دیدار پلی‌آف جام‌جهانی مقابل پرتغال هم نخواهد رسید. خوان کوادرادو و دلیخت هم محرومند.

ترکیب احتمالی یووه
شزنی، پلگرینی، کیه‌لینی، روگانی، دی‌شیلیو، مک‌کنی، لوکاتلی، بنتانکور، برناردسکی، دیبالا و مویزه کین.

ترکیب احتمالی اینتر
هندانوویچ، اشکرینیار، دی‌فرای، باستونی، دومفریز، بارلا، بروزوویچ، چالهان‌اوغلو، پریشیچ، لاتژئوتارو مارتینس و ژکو.

در 242رویارویی رسمی بین 2 تیم، یوونتوس با  110برد دست بالا را دارد. 14بار هم داربی ایتالیا دوستانه برگزار شده است. در مجموع در 256مسابقه برگزار شده بین این 2 تیم 114برد به یووه رسیده، 78برد به اینتر و 64بازی هم مساوی شده؛ 364گل برای یوونتوس و 329گل برای اینتر. آخرین رویارویی اینتر و یووه هم در دور رفت این فصل سری‌آ بوده که بازی یک-یک مساوی تمام شده. تنها بازی رودررو در سوپرجام را هم اینترمیلان با حساب یک بر صفر برده است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :