• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 22 دی 1400
کد مطلب : 150616
+
-

گفت‌وگوی فلسفی ابوالحسن عامری و ابن‌سینا

دریچه
گفت‌وگوی فلسفی ابوالحسن عامری و ابن‌سینا

چهل و سومین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره بوعلی‌سینا، چهارشنبه ۲۲دی ساعت۱۱ صبح به «گفت‌وگوی فلسفی ابوالحسن عامری و ابن‌سینا» اختصاص دارد که با حضور مقصود محمدی و سیدمحمود یوسف‌ثانی به‌صورت مجازی پخش خواهد‌شد.
از ابن‌سینا آثار و تالیفات فراوانی-چه به‌صورت کتاب جامع و چه به‌صورت رساله- به جای مانده‌است. بیشتر این تالیفات به‌دست ما رسیده و بسیاری از آنها نیز منتشر شده‌است. به تازگی چهارمین مجلد از مجموعه آثار ابوعلی حسین‌بن عبدالله ابن‌سینا ذیل کلان‌ طرح «تصحیح علمی- انتقادی مجموعه آثار حکمی و فلسفی ابن‌سینا» به همت مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران منتشر شده است. هدف این مجموعه به‌دست دادن چاپ انتقادی از همه آثار فلسفی شیخ‌الرئیس براساس ضوابط علمی تصحیح متون است.
رساله‌های حاضر در این مجموعه رسائل، ازجمله معدود رسائل ابن‌سیناست که تاکنون تصحیح و منتشر نشده ‌بود و اکنون با مقدمه، تحقیق و تصحیح مقصود محمدی و ویراستاری علمی و زبانی سیدحسین موسویان و سیدمحمود یوسف‌ثانی منتشر شده‌است. این رساله‌ها درواقع تک نگاره‌هایی هستند که درباره‌ موضوعات خاص و معین به نگارش درآمده‌اند. رساله «مجالس السبعه» ازجمله رساله‌های این کتاب است که شامل ۴۱پرسش و پاسخ میان ابوالحسن عامری و ابن سیناست.
علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، تلگرام این مرکز به نشانی bookcitycc و صفحه این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید