• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
دو شنبه 20 دی 1400
کد مطلب : 150437
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/4x7Ox
+
-

تازه‌های نشر/ نشانه چهار


«نشانه چهار» اثر «آرتور کانن دویل» را مژده دقیقی به فارسی برگردانده و از سوی نشر هرمس منتشر شده است. همزمان با وجود مه زردرنگ و متراکمی در خیابان‌های لندن، مالیخولیایی عمیق بر شرلوک هلمز-که در خلسه‌ای ناشی از کوکائین غرق است- چیره می‌شود. حال شرلوک را تنها ملاقات زنی زیبا اما پریشان به نام ماری مورستان می‌تواند بهتر کند؛ زنی که پدرش 10سال پیش ناپدید شد. 4 سال پس از این اتفاق، او هر سال هدیه‌ای نفیس دریافت می‌کرد؛ مرواریدی بزرگ و درخشان. اکنون این زن، دعوتنامه‌ای عجیب دریافت کرده تا فرستنده ناشناس این هدیه‌ها را ملاقات کند. او از هلمز و واتسون می‌خواهد که او را در این دیدار همراهی کنند... این رمان 166صفحه‌ای با شمارگان 500نسخه به بهای 36هزار تومان منتشر شده است.

  جسدی در کتابخانه

«جسدی در کتابخانه» نوشته «آگاتا کریستی» با ترجمه زنده‌یاد مجتبی عبدالله‌نژاد از سوی نشر هرمس منتشر شده است. در این رمان جنایی، کلنل آرتور بانتری با همسر خویش دالی داخل عمارت گوسینگتون هال زندگی می‌کند. در یکی از روزها، صبح اول وقت، خدمتکارِ منزل وجود یک جسد داخل کتابخانه را به کلنل و همسرش خبر می‌دهد. آنها بعد از دیدن جسد با بهترین فردی که برای رسیدگی به مسئله قتل می‌شناسند، یعنی خانم مارپل تماس می‌گیرند. پس از آن خانم مارپل به گوسینگتون هال می‌رود و به روش آرام و پیگیر خویش ماجرا را دنبال می‌کند. این رمان 220صفحه‌ای با شمارگان 500نسخه به بهای 53هزار تومان منتشر شده است.

  اعدام یک قاتل

«اعدام یک قاتل» رمانی جنایی است نوشته «آگاتا کریستی» که محمدعلی ایزدی آن را به فارسی برگردانده. در این رمان 362صفحه‌ای، یک روز جمعه، بیست و نهم اکتبر، ساعت 5/6بعد از ظهر در ایتل پداکس، در ساعت مقرر نیمی از مردم کنجکاو دهکده در عمارت لیتل پداکس، منزل خانم «بلک لاک» که با دوست زمان مدرسه و 2 برادرزاده‌اش زندگی می‌کند، جمع می‌شوند تا خودشان از نزدیک ببینند قتل چطور اتفاق می‌افتد و قربانی کیست؟ رأس ساعت 5/6 برق اتاق نشیمن قطع  و جوانی در چهارچوب در ظاهر می‌شود. او اعلام می‌کند کسی از جایش تکان نخورد. همزمان صدای 2 شلیک شنیده می‌شود. پس از وصل‌شدن برق، در چند دقیقه بعد، و آرام‌گرفتن ولوله جمعیت، همه متوجه می‌شوند جوان به‌خودش شلیک کرده و مرده است. با وجود این گویا گلوله‌ای از کنار سر خانم بلک‌لاک هم که در سمت دیگر اتاق ایستاده بود رد شده و لاله گوشش به‌شدت آسیب دیده... نشر هرمس این رمان را با شمارگان 550نسخه، به بهای 53هزار تومان منتشر کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید