• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 18 دی 1400
کد مطلب : 150277
+
-

5منطقه تهران همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهراس میزبان پیکر مطهر شهدای گمنام دفاع‌مقدس و پیکر شهید تازه تفحص‌شده گردان کمیل، سیدمرتضی رضاقدیری بودند

عطر شهدا در شهر

آیین تشییع ۱۵۰شهید دفاع‌مقدس و خاکسپاری آنها در مناطق مختلف تهران برگزار شد

در شهر
عطر شهدا در شهر

 پایتخت ایران همزمان با ایام فاطمیه و دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی شاهد برگزاری مراسم تشییع شهدای تازه‌ تفحص شده بود و جمع زیادی از شهروندان با حضور خود در این مراسم با شهدای دفاع‌مقدس وداع کردند. به گزارش همشهری، صبح روز 16دی‌ماه آیین تشییع پیکرپاک  ۱۵۰شهید گمنام دوران جنگ تحمیلی با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولان از مقابل دانشگاه تهران برگزار شد. این ۱۵۰شهید گمنام مربوط به عملیات کربلای۵ در شلمچه، کربلای۸ در شلمچه، تک دشمن در سال۶۷ در شلمچه، تک دشمن در سال۶۷ در زبیدات، عملیات خیبر در جزیره مجنون، تک دشمن در جزیره مجنون، عملیات والفجر یک در فکه، عملیات والفجر مقدماتی در فکه، عملیات والفجر۹ در چوار تا سلیمانیه، عملیات کربلای۶ در سومار، عملیات بدر در شرق دجله و عملیات رمضان در شرق بصره هستند.
شهردار تهران در بخشی از مراسم تشییع و وداع با پیکر شهدای گمنام دفاع‌مقدس گفت: «این 150شهیدی که مردم تهران امروز (پنجشنبه) مهمانشان هستند، کسانی‌اند که به ندای حق لبیک گفتند و شهیدانه زندگی کردند و ندای «ارجع الی ربک » را شنیدند و خداوند آنها را در کنار خودش پذیرفت.»
علیرضا زاکانی افزود: «این شهیدان اهدافی داشتند و آرمان‌هایی را پیگیری می‌کردند. آنچه اهمیت دارد این است ما که به تشییع و به مهمانی این شهیدان آمده‌ایم و سر سفره آنها نشسته‌ایم درک درستی از آن آرمان‌ها داشته باشیم و بکوشیم جهاد کنیم و همه وجود‌مان و ظرفیت‌هایمان را خرج کنیم تا آن اهداف محقق شود.»
سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، غلامحسین محسنی‌اژه‌‌ای، رئیس دستگاه قضا، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی  ، سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس و سردار سرتیپ حسین رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ نیز در این مراسم حضور پیدا کردند. تشییع پیکر مطهر ۱۵۰شهید گمنام دفاع‌مقدس از دانشگاه تهران آغاز و در معراج شهدا خاتمه یافت. علیرضا زاکانی، شهردار تهران در همین روز، به دیدار خانواده مرحوم سردار محمدکریم بیات، فرمانده قبلی یگان حفاظت شهرداری تهران رفت که مدتی پیش بر اثر ابتلا به کرونا درگذشته بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید