• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
دو شنبه 17 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15023
+
-

مطهری: بهتر بود فیلترینگ تلگرام از مسیر قانونی انجام می‌شد

رئیس‌جمهور می‌توانست به قوه قضاییه تذکر قانون اساسی بدهد

گزارش
مطهری: بهتر بود فیلترینگ تلگرام از مسیر قانونی انجام می‌شد

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فیلترینگ تلگرام، گفت: بهتر بود فیلترینگ تلگرام از مسیر قانونی انجام می‌شد.

به گزارش خانه‌ملت، علی مطهری در نطق خود در مجلس در همین‌باره گفت: قانون، کارگروه تشخیص مصادیق مجرمانه را که دارای ۱۳عضو از نهادهای مربوط است مسئول این کار قرار داده، نه قوه قضاییه را.

وی با بیان اینکه «رئیس‌جمهور به‌عنوان مسئول اجرای قانون اساسی درباره مسئله تلگرام می‌توانست به قوه قضاییه تذکر قانون اساسی بدهد» گفت: وی باید اقتدار لازم را در اجرای اصل یکصد و سیزدهم قانون اساسی از خود نشان دهد. دم زدن از تقیه و کنایه به این و آن، نشانه ضعف است. مردم انتظار صراحت و در میان گذاشتن مسائل با خود را دارند.

فرزند شهید مطهری با بیان اینکه استاد مطهری در دو‌ماه‌ونیم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بر احترام به آزادی‌ها تأکید داشتند تا «خیال نکنیم با جلوگیری از اظهارنظر مخالف از انقلاب و اسلام دفاع می‌کنیم» گفت: آزادی دادن به افکار مخالف و پاسخ دادن به شبهات تنها راه دفاع از اسلام و انقلاب است.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم با تأکید بر اینکه رئیس‌جمهوری باید با زبان صادق شرایط داخلی و خارجی کشور را برای مردم تصریح کند، گفت: سپس مردم همراهی و مقاومت خواهند کرد.

مطهری تصریح کرد: مایه خوشوقتی است که دادستان تهران اعلام کرد پرونده دادستان سابق درباره قتل زهرا کاظمی همچنان مفتوح است. لازم است نتیجه این پرونده که موجب قطع رابطه کانادا با ایران شد و همان ابتدا باید از طرف ایران عذرخواهی و مجرم مجازات می‌شد، سریع‌تر به اطلاع مردم برسد.

نایب‌رئیس مجلس در بخش دیگری از این نطق خود به مسائل سیاست خارجی پرداخت و گفت: حرف دل آقای ترامپ خطاب به ما این است که «شما باید از آرمان آزادی فلسطین دست بردارید و اشغال را به رسمیت بشناسید»؛ البته به زبان صریح بیان نمی‌کند. این موضوع به این دلیل است تا با این اقدام آمریکا به بانک‌های بزرگ جهان اجازه مبادلات دهد و ایران به رفاه برسد. حال پاسخ ایران این است که «هیهات منّا الذله» ما تن به خواری نداده و نیاز مادی خود را با تکیه بر توان داخلی و روابط خوب با کشورهای مستقل تأمین خواهیم کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید