• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 13 دی 1400
کد مطلب : 149917
+
-

تازه‌های نشر/ تا پلاک 140


کتاب «تا پلاک 140» نوشته آذر خزایی‌سرچشمه، حاصل خاطره‌گویی اهالی قلم درباره حماسه‌آفرینی‌های 8سال دفاع‌مقدس است. تا پلاک 140 حاصل 3سال کوشش نویسنده برای جمع‌آوری خاطره 140نفر از هنرمندان و نویسندگان زیسته در جنگ است که با هدف نشان دادن جریان زندگی مردم ایران در دوران دفاع‌مقدس از لابه‌لای روایت‌های غیرداستانی، دلنوشته‌ها و یادداشت‌های آنان تنظیم شده است. راویان این مجموعه هر یک از زاویه نگاه خود حوادثی را که در آن حضور داشته‌اند و آن را با پوست و گوشت خود لمس کرده‌اند، روایت می‌کنند. حسن کتاب این که خزایی‌سرچشمه، با قلمی شسته‌رفته خاطرات اهل قلم فرهیخته ایرانی را از دوران جنگ تحمیلی نوشته است. این کتاب که به‌تازگی به زبان انگلیسی هم ترجمه شده، در 543صفحه از سوی نشر صریر با قیمت 40هزار تومان در شمارگان هزار نسخه راهی بازار کتاب شده است.

  شرح گادامر بر 21شعر

کتاب «من کیستم و تو کیستی» حاصل تجربه فهمانی «هانس گئورگ گادامر»، نظریه‌پرداز فلسفی بر دفتر شعر «بلور تنفس» پاول سلان است که سال 1967با عنوان «چرخ تنفس» منتشر شده است. دفتر چرخش تنفس تحول بزرگی از سبک دستگاه شعری سلان است. کتاب حاضر بیش از هر چیز، یک وجه عملی هرمونتیک فلسفی گادامر را نمایش می‌دهد. کتاب شرحی است بر بخش یکم از کتاب 6بخشی سلان، که 21شعر را شامل می‌شود. این کتاب به تازگی از سوی انتشارات مولی با قیمت 81هزار تومان در 170صفحه منتشر شده است. مازیار چابک، این کتاب را برای مخاطبان ایرانی به فارسی برگردانده است.

  اثر آیندگان

«اثر آیندگان» کتابی مصور است در 167صفحه که به سفر انسان معاصر به دوران باستان می‌پردازد. اگر نیک بنگریم، کشفیات باستان‌شناسی نشان می‌دهد که در تمدن‌های گذشته آثاری از تکنولوژی و پیشرفت‌های چشمگیر کنونی مانند لیزر، بمب اتم، نقشه‌های هوایی و... دیده می‌شود. کتاب به سفری تخیلی می‌پردازد که به موجوداتی از سیاره‌های دیگر، اسطوره‌ها و بازمانده‌های دوران باستان بازمی‌گردد. اثر آیندگان با نام فرعی «نظریه‌ای جدید برای کشف اسرار تاریخی جهان» نوشته ایمان صدیقی از سوی انتشارات زرین اندیشمند در شمارگان هزار نسخه با قیمت 37هزار تومان منتشر شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید