• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 9 دی 1400
کد مطلب : 149527
+
-

محله‌گردی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در منطقه 2 با خبر خوبی همراه شد

افتتاح 3 ایستگاه مترو؛ به زودی

افتتاح 3 ایستگاه مترو؛ به زودی

سارا جعفرزاده

 ششمین پویش «قرار خدمت» در منطقه 2 در دومین روز زمستان در حالی آغاز شد که «سید مجتبی شفیعی» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران همراه جمعی از مسئولان و مدیران ارشد حوزه حمل‌ونقل و ترافیک در این پویش از ساعات ابتدایی صبح در ناحیه 7 منطقه 2 حاضر شدند تا علاوه بر بازدید از اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک در جریان مشکلات و چالش‌های این حوزه قرار بگیرند. در این بازدید «امیرحسین حیدرنیا» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه 2 و «امیر کاشانی» شهردار ناحیه، مهمانان را به رسم میزبانی مشایعت کردند.
محله‌گردی از ساختمان شهرداری ناحیه 7 که در ابتدای پل مدیریت قرار گرفته است، آغاز می‌شود. بعد از صرف صبحانه کاری، جلسه‌ای به مدیریت شفیعی و سایر مسئولان حوزه ترافیک و شهردار ناحیه تشکیل می‌شود. در ابتدای جلسه معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه 2 اطلاعات جامعی را درباره فعالیت حوزه حمل‌ونقل و ترافیک در منطقه 2 در اختیار حاضران می‌گذارد و از طرفی به مشکلات و چالش‌های ترافیکی منطقه هم می‌پردازد.

 ایمن‌سازی تقاطع بزرگراه شهید چمران و باقرخان
بعد از بیان اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک در منطقه 2 نوبت به چالش‌ها و مشکلات این حوزه در این منطقه می‌رسد. حیدرنیا که از سال 1396 تاکنون سکان معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه 2 را عهده‌دار است و شناخت کاملی از منطقه دارد به‌عنوان نخستین چالش، موضوع ضرورت ایمن‌سازی تقاطع بزرگراه شهید چمران و خیابان باقرخان را مطرح می‌کند و می‌گوید: «کمی پایین‌تر از تقاطع بزرگراه شهید چمران و خیابان باقرخان پل عابرپیاده جانمایی شده است. اما به دلیل مکانیزه نبودن که البته از سال 1391 دارای مصوبه مکانیزاسیون است، شهروندان تمایلی به استفاده از پل عابر ندارند و ما همچنان شاهد‌‌‌ تردد عرضی عابران در این مسیر هستیم که منجر به تصادفات می‌شود.» شفیعی با دقت موقعیت مکانی، این پل عابرپیاده را روی نقشه بررسی می‌کند و می‌گوید: ‌«اعتبار این پروژه در بودجه سال 1401 سازمان حمل‌ونقل و ترافیک پیش‌بینی می‌شود.»

تسریع در تکمیل  و راه‌اندازی ایستگاه‌های خطوط 6 و 7 مترو
در اواسط جلسه موضوع تکمیل ایستگاه مترو میدان کتاب توسط حیدرنیا مطرح می‌شود که نیاز به تأمین اعتبار برای ادامه مسیر خط 7 از میدان صنعت تا میدان کتاب دارد و از طرفی شفیعی پس از بررسی چالش‌های موجود در این زمینه بر تسریع تکمیل ایستگاه‌های باقیمانده خطوط 6 و 7 مترو در منطقه 2 تأکید می‌کند و می‌گوید: ‌«ایستگاه بوستان گفت‌وگو، بهمن ماه افتتاح می‌شود و ایستگاه‌های بلوار دادمان و میدان کتاب هم در صورت تأمین اعتبار تکمیل می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین ورودی دوم ایستگاه تربیت مدرس با تحویل زمین از سوی منطقه افتتاح می‌شود و ورودی دوم ایستگاه‌های شیخ فضل‌الله نوری ‌و یادگار امام(ره) در سال 1401 به بهره‌برداری می‌رسد.»

ایجاد باغ‌راه در بلوار پاک‌نژاد
ساعت حدود 8 صبح بازدید شفیعی و هیئت همراه از میدان صنعت آغاز می‌شود. هوا بسیار تمیز و مطبوع است. خودرو ون حامل شفیعی در جنوب میدان صنعت توقف می‌کند و معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران همراه تیم همراهش از پله‌های پل عابرپیاده بالا می‌روند تا از نمای بالاتری وضعیت میدان صنعت و ساخت باغ‌راه را در شمال میدان بررسی کنند. برای ایجاد ایستگاه مترو در میدان صنعت، مسیر شمال به جنوب بلوار پاک‌نژاد، سال‌هاست در قرق فضای کارگاهی متروست. مدت طولانی است که ایستگاه مترو میدان صنعت به بهره‌برداری رسیده اما همچنان تجهیزات کارگاهی در مسیر شمال به جنوب بلوار پاک‌نژاد را اشغال کرده است و شهروندان فقط از مسیر جنوب به شمال بلوار پاک‌نژاد‌‌‌ تردد می‌کنند. از طرفی طرحی مبنی بر ایجاد باغ‌راه توسط کارشناسان منطقه 2 مطرح شد؛ به این‌ترتیب در بلوار شهید پاک‌نژاد حد فاصل میدان صنعت تا بلوار دادمان، باغ‌راه ایجاد می‌شود. شفیعی بعد از شنیدن جزئیات این طرح دستور می‌دهد که پس از انجام مطالعات ایجاد باغ‌راه، کارگاه جمع‌آوری شود.

تکمیل پل‌های تندرستی
مسیر دوم بازدید معاون حمل‌ونقل و ترافیک کمی پایین‌تر ازمیدان صنعت یعنی در بزرگراه شیخ فضل‌الله‌نوری در محل پل‌های تندرستی است. شفیعی ترجیح می‌دهد این مسیر کوتاه را همراه سایر مسئولان به‌صورت پیاده طی کند. بعد از 5 دقیقه معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران و همراهان به محل پل تندرستی بزرگراه شیخ فضل‌الله‌نوری می‌رسند. پیمانکار و کارگران مشغول کار هستند و شفیعی تمایل دارد از کل مسیر پل تندرستی بازدید کند. پل‌های تندرستی یکی از پروژه‌های نوین و ابتکاری است که در منطقه 2 کلید خورده و با هدف اتصال مسیرهای دوچرخه موجود در قالب اتصال 4 بوستان مهم منطقه از جمله (باغ‌راه فدک، بوستان 13 هکتاری، بوستان پردیسان و نهج‌البلاغه)و ایجاد تقریباً 48کیلومتر مسیر پیوسته تندرستی (دوچرخه و پیاده) از طریق جانمایی 2 پل برروی بزرگراه شهید شیخ فضل‌الله‌نوری و شهید همت ایجاد شده است. پل تندرستی در بزرگراه شیخ فضل‌الله‌نوری با سازه فولاد به طول 283‌متر و عرض حدود 5‌متر و مساحت حدود هزار و 625‌مترمربع و ارتفاع 9‌متر از سطح بزرگراه طراحی شده است که اکنون در مرحله نصب هندریل و کف‌سازی است. شفیعی بعد از بازدید از این پل زیبا دستور می‌دهد که اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه تأمین شود.

پس از بازدید معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران از محله‌ها و طرح‌های ترافیکی منطقه 2، هفت پیشنهاد برای تصویب ارائه شد.
 مشکل اول:نبود تناسب کمیتی و کیفیتی تجهیزات هوشمند ترافیک در منطقه 2 با توجه به وسعت منطقه
مصوبه: نواقص و ایرادات تجهیزات ترافیک تا پایان سال رفع می‌شود.
 مشکل دوم:انسداد کنارگذر شمالی بزرگراه یادگار امام(ره) در محدوده ندامتگاه اوین
مصوبه: طی برنامه‌ای با سازمان زندان‌ها این موضوع، مطرح و تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود.
 مشکل سوم:خرابی و فرسودگی پله‌های برقی پل‌های عابرپیاده
مصوبه: پس از تعیین تکلیف متولی نگهداشت به این مشکل رسیدگی می‌شود.
 مشکل چهارم:اجرا نشدن فاز دوم پارک حاشیه‌ای
مصوبه: پس از تعیین تکلیف قرارداد در این زمینه، اقدام می‌شود.
 مشکل پنجم:تمایل نداشتن سرمایه‌گذار ایجاد جایگاه سوخت به ادامه کار براساس قرارداد قبلی منعقد شده با سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها
مصوبه: در این خصوص جلسه‌ای با محوریت سازمان حمل‌ونقل و ترافیک، برگزار و موضوع به‌صورت دقیق بررسی می‌شود.
 مشکل ششم:نبود ساختمان آموزشی در شهرک آموزش ترافیک
مصوبه: تعیین تکلیف ایجاد ساختمان آموزشی
 مشکل هفتم:ایجاد باند توزیع در مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید چمران در محدوده ورودی و خروجی خیابان سئول تا بزرگراه یادگار امام(ره)
مصوبه: ضمن بازنگری در مطالعات طرح از سوی اداره کل مهندسی و ایمنی و ترافیک، اولویت آن تعیین می‌شود.


وضعیت بد دستشویی پایانه تاکسیرانی
 یکی از مشکلاتی که رانندگان تاکسی در پایانه میدان صنعت با آن مواجه هستند، وضعیت بد سرویس‌های بهداشتی این پایانه است. «مهدی موحدی» از رانندگان تاکسی در این پایانه است. او در این‌باره می‌گوید: ‌«نزدیک به 400 راننده تاکسی در این پایانه مشغول به کار هستند و روزانه تعداد زیادی مسافر در این پایانه‌‌‌ تردد می‌کنند. وجود چند چشمه سرویس بهداشتی در هر پایانه حمل‌ونقلی یکی از بدی هیئت است. درحالی که سرویس‌های بهداشتی پایانه میدان صنعت از نظر نظافت، بسیار ضعیف و تاریک هستند. در آنها روشنایی وجود ندارد. از مسئولان خواهشمندم در این خصوص‌کاری انجام دهند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید