• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 8 دی 1400
کد مطلب : 149508
+
-

گرینویچ/اسباب‌بازی بخر پولدار شو!


آنها که در اصطلاح مغز اقتصاد هستند و بدون اینکه پسوند بابا‌پولداریان پشتوانه‌شان باشد خودشان سرمایه‌ای به هم زده‌اند حتی برای اسباب‌بازی خریدن بچه‌ها هم برنامه‌ای می‌ریزند که دست‌آخر بتوانند از اسباب‌بازی هم یک سرمایه بسازند. برای نمونه مجموعه‌ ماشین‌فلزی‌های کوچک و اوریجینال می‌خرند که سال‌های سال خراب نشود و بعد از 20سال هم بتوانند آنها را به قیمت چندین و چندبرابر بفروشند. حالا نیویورک‌پست هم نتایج یک پژوهش را منتشر کرده است که نشان می‌دهد این شیوه اقتصادی اسباب‌بازی خریدن دست‌کم از جهت سرمایه‌گذاری حسابی مؤثر است؛ برای نمونه محققان مدرسه عالی اقتصاد مسکو دریافتند که ارزش قطعه‌های لگو‌ی قدیمی از سال ۱۹۸۷ تا ۲۰۱۵ سالانه ۱۱درصد رشد داشته است که بیش از طلا، بازار سهام و اوراق قرضه بوده است. قطعه‌های اسباب‌بازی لگو به لطف قابلیت گردآوری و کاهش عرضه، در طول سال‌ها ارزش بیشتری پیدا می‌کنند. این گزارش می‌افزاید که تولید اغلب قطعه‌های لگو پس از چند سال متوقف می‌شود. این گزارش حاکی از آن است که ارزش لگو تحت‌تأثیر بازار سهام قرار نمی‌گیرد و در بحران مالی سال ۲۰۰۸ ارزش آن افزایش یافته است. به این ترتیب آجرهای لگو می‌توانند مانند جواهر، عتیقه و کارهای هنری ارزش سرمایه‌گذاری داشته باشند؛ برای مثال یک مجموعه بزرگ از آجر‌های لگو در طول ۸سال سود ۲هزار و ۲۳۰درصدی داشته است.

 قاضی دیجیتال  روی صندلی قضا

چینی‌ها سرانجام پس از سال‌ها کار و تحقیق روی ساخت و برنامه‌ریزی یک قاضی روباتیک بالاخره از آن رونمایی کردند. به گزارش رویترز، این قاضی روباتیک ابتدا 17هزار پرونده را از سال 2015تا 2020میلادی بررسی کرد و پس از شناخت یک الگوریتم اکنون با هوش مصنوعی می‌تواند پرونده‌های جدید را حل و فصل کند. 
هوش مصنوعی می‌تواند برای هشت مورد از رایج‌ترین جرائم در شانگهای فعالیت کند. این فهرست شامل کلاهبرداری با کارت اعتباری، قمار، رانندگی با بی‌احتیاطی، جراحت عمدی، ممانعت از انجام وظیفه، سرقت، کلاهبرداری، دعوا و ایجاد مشکل می‌شود. جالب اینکه آزمون‌هایی که از این قاضی دیجیتال گرفته شد نشان می‌دهد این دستگاه دقت 97درصدی دارد و کمتر پیش می‌آید که اشتباه کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید