• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 7 دی 1400
کد مطلب : 149376
+
-

روی خط سیاست/ تدارک ویژه بزرگداشت سالگرد سردار سلیمانی

رئیس ستاد بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی در نشست‌خبری تشریح ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: روز ۱۰دی‌ماه همایش بزرگ «یاران حاج قاسم» با حضور پیشکسوتان جهاد و شهادت، فرماندهان و همرزمان شهید سلیمانی در دوران دفاع مقدس و همرزمان مدافع حرم این شهید بزرگوار در حسینیه پادگان حضرت ولیعصر(عج) برگزار می‌شود. به‌گزارش ایسنا،‌ سردار حسن حسن‌زاده گفت: روز ۱۱دی‌ماه اجتماع بزرگ «دختران حاج قاسم سلیمانی» در مجموعه ۱۲هزارنفری آزادی برگزار می‌شود و روز ۱۲دی‌ماه نیز مراسم بزرگداشتی ازسوی اصناف و بازاریان تهران در مسجد امام‌خمینی(ره) و یک کنگره ادبی مقاومت با عنوان «مرد میدان» باحضور شعرایی از داخل کشور و جبهه مقاومت و سایر کشورها در حوزه هنری برگزار خواهد شد. وی ادامه داد: برگزاری مراسم بزرگداشت با حضور آحاد مردم در مصلی تهران در روز ۱۳دی‌ماه، برگزاری همایش «کارمند تراز مکتب حاج قاسم سلیمانی» در سالن اجلاس سران در روز ۱۴دی‌ماه، برپایی اجتماع بزرگ کارگری با عنوان «مردان تولید» در حرم امام‌خمینی (ره) در روز ۱۵دی‌ماه، برگزاری تشییع ۱۵۰شهید گمنام در روز ۱۶دی‌ماه و ارائه دستاوردهای طرح شهید قاسم سلیمانی در سالن اجلاس سران با دعوت از سران قوا در ۲۰دی‌ماه از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت دومین سالروز شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی است.

  نمایندگان اقلیت‌های دینی به دیدار رئیسی می‌روند
سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در نشست با نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس گفت: در اولین فرصت جلسه نمایندگان مسیحی، کلیمی و زرتشتی مجلس با رئیس‌جمهور برگزار می‌شود. به‌گزارش فارس، شارلی انویه تکیه، نماینده مسیحیان آشوری درمجلس هم دراین نشست گفت: وجود نمایندگان ارمنی، آشوری، کلدانی، کلیمی و زرتشتی به‌عنوان اقلیت دینی در مجلس یک فرصت گرانبهاست و در دیدارهای رسمی رئیس‌جمهور، آمادگی داریم در کنار آیت‌الله رئیسی حضور داشته باشیم، چراکه معتقدیم حضور اقلیت‌ها در کنار رئیس‌جمهور در دیدارهای خارجی می‌تواند جنبه مثبتی داشته باشد و دست شبکه‌های بیگانه و معاند را برای سوءاستفاده ببندد.

  ادامه همکاری روسیه، ایران و ترکیه در سوریه
نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور سوریه گفت: روسیه، ایران و ترکیه در ترکیب مذاکرات آستانه، درحال کار بر روی مکانیزمی هستند تا کارایی مبارزه با گروه‌های تروریستی در سوریه که فعالیت آنها بیشتر از قبل شده را افزایش دهند. به‌گزارش تسنیم، الکساندر لاورنتیف در گفت‌وگویی با خبرگزاری «تاس» روسیه افزود: اخیرا هسته‌‌های خوابیده گروه تروریستی داعش در سوریه فعال‌شده‌اند و هر روز تعدادی از نمایندگان ساختارهای نظامی سوری و همچنین افرادی از گروه‌های مخالف به اصطلاح میانه‌رو در بخش‌های جنوبی و مرکزی این کشور کشته می‌شوند.

  رفع اختلاف‌های ایران و جمهوری‌آذربایجان
وزیر امورخارجه جمهوری‌آذربایجان گفت: اختلاف‌ها میان باکو و تهران برطرف شده‌است. به‌گزارش ایسنا، جیحون بایراموف در کنفرانس خبری دیروز خود با اشاره به سفر اخیر وزیرامور خارجه ایران به این کشور افزود: دراین سفر توسعه روابط دوجانبه مورد بحث و بررسی قرارگرفت. نشست صمیمانه‌ای هم بین سران ایران و جمهوری‌آذربایجان در عشق‌آباد برگزار و درباره موضوع‌های مختلف بحث و تبادل‌نظر شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید