• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 6 دی 1400
کد مطلب : 149290
+
-

آتش‌سوزی مرگبار در ساختمان 9طبقه


آتش‌سوزی خودرویی در پارکینگ ساختمانی 9طبقه در کرمانشاه حادثه تلخی آفرید و باعث جان باختن مادر و دختری در میان دود و آتش شد.
به گزارش همشهری، این آتش‌سوزی ساعت 20:17شنبه در ساختمانی 9طبقه واقع در بلوار ظفر جنوبی کرمانشاه اتفاق افتاد و دقایقی بعد گروه‌های امداد و نجات شامل آتش‌نشانی و اورژانس خود را به محل حادثه رساندند. شواهد اولیه حاکی از آن بود که آتش‌سوزی از پارکینگ ساختمان شروع شده و دود و آتش ناشی از آن در حال سرایت به طبقات بالاتر است. با این وضع ساکنان ساختمان در خانه‌های‌شان گرفتار شده بودند و جان‌شان در خطر بود.
فرهاد فرهودی، مدیرعامل آتش‌نشانی کرمانشاه در این‌باره گفت: دقایقی پس از اعلام خبر بلافاصله ۵۰نیروی آتش‌نشان همراه با ۱۰دستگاه خودرو از 7 ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام   ‌و موفق شدند پس از 2ساعت تلاش آتش‌سوزی را مهار کنند.
او ادامه داد: در این عملیات ۲۱نفر از ساکنان ساختمان که در طبقات مختلف گرفتار شده بودند نجات پیدا کردند. این افراد توسط آتش‌نشانان به قسمت‌های بالکن منتقل و سپس با پله ۳۲متری از ساختمان خارج شدند. با وجود این 2نفر شامل یک مادر و یک دختربچه که در همان لحظات اولیه آتش‌سوزی در پارکینگ دچار دودگرفتگی شده بودند جان‌شان را از دست دادند.
همچنین اکبر آزادی، مدیر روابط‌عمومی اورژانس کرمانشاه نیز درباره مصدومان این آتش‌سوزی گفت: این حادثه ۱۲مجروح داشت که به مراکز درمانی منتقل شدند.
از سوی دیگر شهرام کرمی، دادستان کرمانشاه گفت:‌ وجود برخی مشکلات فنی در این ساختمان باعث گسترده‌تر شدن آتش شد. اگر نکات فنی و ایمنی در این ساختمان رعایت شده بود، شاید حادثه به این گستردگی ادامه نمی‌یافت. به‌گفته دادستان کرمانشاه تحقیقات برای شناسایی مقصران حادثه آغاز شده است و با آنها برخورد خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید