• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 6 دی 1400
کد مطلب : 149257
+
-

روی خط سیاست/ مرخصی ۱۰روزه برای زندانیان مسیحی

رئیس قوه قضاییه با صدور بخشنامه‌ای، دستور اعمال مرخصی به‌مدت ۱۰روز برای محکومان مسیحی را صادر کرد. به‌گزارش میزان، در بخشنامه غلامحسین محسنی‌اژه‌ای خطاب به واحدهای قضایی و دادستان‌های سراسر کشور آمده‌است: «به‌مناسبت فرارسیدن سال نوی میلادی و میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) و با لحاظ‌نمودن آثار مثبت و سازنده حضور زندانیان در کنار خانواده و در اجرای ماده۱۹۷ آیین‌نامه اجرایی سازمان زندان‌ها، به تمامی محکومان مسیحی که واجد شرایط قانونی مرخصی بوده و در زندان به‌سرمی‌برند یا درحال مرخصی هستند، غیر از جرایم جاسوسی، اقدام علیه امنیت کشور که محکومیت آنان بیش از 5سال باشد، جرایم باندی و سازمان‌یافته، اخلال در نظام اقتصادی، سرقت مسلحانه، آدم‌ربایی و محکومان به قصاص و اعدام، به‌مدت ۱۰روز مرخصی اعطا می‌گردد.»

    50سال روابط ایران و عمان
علی باقری‌کنی، معاون سیاسی وزیر امورخارجه در نشست کمیته مشترک مشورت‌های راهبردی ایران و عمان با تأکید بر ضرورت حل و فصل مسائل منطقه ازسوی کشورهای منطقه، ابراز امیدواری کرد مشکلات موجود براساس گفت‌وگو میان کشورهای منطقه حل‌وفصل شود. به‌گزارش ایرنا، شیخ خلیفه الحارثی، معاون سیاسی وزیرامورخارجه عمان نیز در این دیدار با اشاره به نقش محوری ایران در تحولات منطقه، گفت: کشورش مانند گذشته، علاقه‌مند توسعه روابط دوجانبه و منطقه‌ای بوده و مسیرهای صلح‌آمیز را برای صلح و آرامش در منطقه ضروری می‌داند. دوطرف در این دیدار با اشاره به فرارسیدن پنجاهمین سالگرد برقراری روابط از سطح روابط و تلاش برای توسعه آن براساس اعتماد متقابل ابراز رضایت کردند.

    شهادت 2رزمنده قرارگاه قدس در درگیری با اشرار مسلح
۲تن از رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه عمومی زاهدان به درجه رفیع شهادت نایل آمدند. به‌گزارش تسنیم، ‌روابط‌عمومی قرارگاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: شنبه‌شب حین انجام مأموریت نیروهای قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، طی درگیری با اشرار 2تن از نیروهای قرارگاه به شهادت رسیده‌اند. مهران شوری‌زاده و محسن کیخوایی، شهدای قرارگاه قدس سپاه در منطقه عمومی زاهدان بودند.

    انتخاب رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه
سیدمصطفی میرسلیم با رأی شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، به‌عنوان رئیس شورای مرکزی دوره سیزدهم این تشکل اصولگرا انتخاب شد. به‌گزارش ایرنا، همچنین در نخستین جلسه این شورا پس از برگزاری سیزدهمین مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی، حسین انواری به‌عنوان نایب‌رئیس شورای مرکزی اسلامی و حسن پزشکیان و امیر نظیفی نیز به‌عنوان منشی‌های هیأت‌رئیسه شورای مرکزی انتخاب شدند.‌

 


 

این خبر را به اشتراک بگذارید