• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 5 دی 1400
کد مطلب : 149172
+
-

مرد عنکبوتی علیه اومیکرون

یک رکورد دیگر در فروش فیلم‌‌ها شکست

مرد عنکبوتی علیه اومیکرون

آرش نهاوندی- مترجم

رکوردهای فروش فیلم‌ها همچنان در عصر کرونا با نمایش «مرد عنکبوتی» یکی پس از دیگری می‌شکند. به نوشته ورایتی، فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» رکورد فروش 3روز اول پس اکران را در دوران کرونا ‌با بیش از 260میلیون دلار فروش در گیشه سینماهای کانادا و آمریکا شکسته است و در مجموع پس از فیلم «انتقام‌گیرندگان: پایان بازی» با فروش 357میلیون دلاری در 3روز اول اکران در سینماهای آمریکا و کانادا، دومین فیلم رکورددار تاریخ سینما و دومین محصول رکورددار کمپانی سونی از نظر فروش در روزهای اول پس از اکران در آمریکای شمالی محسوب می‌شود. فروش جهانی این فیلم تاکنون 600میلیون دلار بوده که آن را پس از فیلم‌های «انتقام‌گیرندگان: پایان بازی» با فروش جهانی 1.2میلیارد دلار و «انتقام‌گیرندگان: جنگ بی‌نهایت» با فروش جهانی 640میلیون دلاری در رده سوم پر‌فروش‌ترین فیلم‌ها در دنیا قرار می‌دهد. به‌نظر می‌رسد سویه جدید ویروس کرونا موسوم به اومیکرون نیز نتوانسته باشد از استقبال تماشاگران در آمریکای شمالی و اروپا از فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست»، جلوگیری کند. در سینماهای اروپا براساس آمار ارائه‌شده فیلم مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست، هر 30دقیقه یک‌بار اکران می‌شود.
شخصیت‌های اسپایدرمن(مرد عنکبوتی) در کنار شخصیت‌های ابر‌قهرمانی بتمن، سوپرمن و مردان ایکس، ازجمله شخصیت‌های برگرفته از کتاب‌های کمیک بوده‌اند که تا به امروز بیشترین تعداد فیلم‌های ابر‌قهرمانی با اقتباس از شخصیت آنها ساخته شده است. با این حال، کمتر شخصیت ابر‌قهرمانی مانند «مرد عنکبوتی» بوده که شخصیتش برای ساخت 9فیلم مورد توجه قرار گیرد.
در سال‌جاری نیز «مرد عنکبوتی» از نظر فروش جهانی تا به امروز از 5فیلم‌ دیگر ابرقهرمانی که با اقتباس از شخصیت کتاب‌های کمیک ساخته شده‌اند، پیشی گرفته است. فیلم «ونوم: بگذار کارنیج بیاید» محصول سونی تا به امروز 498میلیون دلار، فیلم «شانگ‌شی و افسانه 10حلقه» تا‌کنون 432میلیون دلار، فیلم «ابدی‌ها»، محصول استودیوهای مارول 399میلیون دلار، فیلم «بیوه سیاه» محصول دیزنی‌ تا‌کنون 379میلیون دلار، فیلم «جوخه انتحاری» محصول وارنر بروز تا به امروز 167میلیون دلار در گیشه سینماهای سراسر دنیا فروش کرده‌اند. اما فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» تنها 3روز پس از اکران با فروش 600میلیون دلاری در گیشه جهانی توانسته از تمام این فیلم‌های ابرقهرمانی که مدت زمان زیادتری از اکران آنها می‌گذرد، بیشتر فروش کند. پیش‌بینی می‌شود که فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست تبدیل به نخستین فیلمی در دوران شیوع کرونا شود که بتواند در نهایت بیش از یک‌میلیارد دلار فروش کند. «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست»، زمانی تنها در 3روز اول پس اکران به فروش جهانی 600میلیون دلاری دست پیدا کرده که 2فیلم «داستان وست‌ساید» ساخته استیون اسپیلبرگ و «خیابان کابوس» ساخته گیرمو دل‌تورو، که ازجمله شانس‌‌های دریافت جایزه اسکار نیز محسوب می‌شوند تا‌کنون به‌ترتیب تنها توانسته‌اند‌ 27.5میلیون دلار و 2.8میلیون دلار فروش کنند. تداوم استفاده از تعدادی از بازیگران در نقش مرد عنکبوتی یکی از دلایل محبوبیت بیش از حد این سری فیلم‌های ابر‌قهرمانی نزد تماشاگران است. تونی مک‌گوایر و اندرو گارفیلد پیش از تام هالند ایفای نقش اسپایدر‌من را عهده‌دار بوده‌اند و اکنون تام هالند که سابقه بازی در فیلم‌های مطرح دیگر ابرقهرمانی نظیر «انتقام‌گیرندگان: جنگ بی‌نهایت» و «انتقام‌گیرندگان: پایان بازی» را نیز دارد، بازیگر محبوب فیلم‌های مرد عنکبوتی است، تماشاگران و منتقدان او را بازیگر بسیار مناسبی برای ایفای نقش مرد عنکبوتی می‌دانند و به‌نظر می‌رسد با حضور تام هالند از این سری فیلم‌های ابرقهرمانی، هیچ‌گاه از دیدن مرد عنکبوتی روی پرده سینما خسته نشوند.
با وجود موفقیت «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست»، اما کاربران سایت آی‌ام‌دی‌بی ‌بالا‌ترین رتبه محبوبیت را به فیلم «مرد عنکبوتی: درون دنیای عنکبوتی» داده‌اند، بسیاری انتظار نداشتند این فیلم که در سال‌2018 ساخته شده بود، بتواند به فروش بالایی دست پیدا کند، اما این فیلم با فروش بیش از 375میلیون دلار در گیشه تعجب همگان را برانگیخت.

این خبر را به اشتراک بگذارید