• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 5 دی 1400
کد مطلب : 149157
+
-

با مردم/ تکلیف زوج‌های جوان برای بهره‌مندی از یارانه‌ چیست؟

برنامه دولت برای پرداخت یارانه به کسانی که یارانه‌شان به ناحق حذف شده یا زوج‌هایی که تازه ازدواج کرده‌اند چیست؟ سال‌هاست زوج‌های جوان از دریافت یارانه محرومند.
اکبری از تهران 

  کرج درمانگاه شهرداری ندارد
کرج شهر بزرگ با جمعیت نسبتا زیاد است اما متأسفانه درمانگاه شهرداری ندارد. احداث این درمانگاه هم برای کارمندان شهرداری لازم و مفید است هم باعث جذب نیروهای درمانی بومی می‌شود و هم از سفر به تهران و ایجاد ترافیک جلوگیری می‌کند.
سیادتی از کرج

   سانحه قطار هشداری جدی برای مسئولان باشد
سانحه خروج قطار متروی تهران -کرج و برخورد 2 ترن از پهلو بایکدیگر که می‌توانست فاجعه‌بار باشد، با الطاف خداوند متعال با اندک خساراتی که به‌هرحال داشت به‌خیر گذشت و شکر خدا تصادف روبه‌روی هم اتفاق نیفتاد ولی‌اگر همین حادثه خدای ناکرده در گذرگاه و تونل‌های زیرزمینی اتفاق می‌افتاد می‌توانست فاجعه بسیار بدتری را رقم بزند، لذا این سانحه تأسف‌بار باید هشداری جدی به مسئولان محترم و کارشناسان متروی تهران و همه شهرهای دارای مترو باشد که اقدامات لازم و بازدیدهای ضروری و دوره‌ای از خطوط و تجهیزات لازم و جدید خود را بیشتر جدی بگیرند.
خطیر از تهران

  بادگیرها و خانه‌های تاریخی یزد در حال خرابی است
بعد از چند سال به یزد سفر کردم و متأسفانه شاهد افت بناها، ترک خوردن ساختمان‌های سنتی و قدیمی و خرابی بادگیرها بودم. به یکی از راهنماهای خانه‌های تاریخی گفتم چرا این بادگیرها مرمت نمی‌شوند؟ گفت: نه اعتباری داریم که ترمیم کنیم و نه برای حفاظت هیچ اعتباری است و این فقط شامل این بنا نیست و بسیاری از بادگیرها در حال تخریب هستند. همان راهنما گفت که موضوع در سفر ریاست‌جمهوری به یزد به اطلاع ایشان هم رسیده است. به‌عنوان یک یزدی و یک ایرانی از مسئولان استدعا دارم به حفظ سرمایه‌های ملی و تاریخی ایران اهتمام داشته باشند.
نیری از یزد 

   فکری برای ترافیک بهشت زهرا (س) بکنند
ترافیک در بهشت‌زهرا(س) در روزهای پنجشنبه و جمعه هرهفته خیلی سنگین است و وقت رانندگان و عزاداران و کسانی که به زیارت اهل قبور می‌آیند بسیار گرفته می‌شود. از مسئولان شهری و عزیزان پلیس راهور تقاضا داریم فکری اساسی کنند.
راحمی از تهران 

  قیمت پروازهای داخلی کم نشد
قیمت پروازهای داخلی هواپیمایی که به‌واسطه شیوع کرونا و رعایت فاصله‌گذاری افزایش یافته بود قراربود با توضیحاتی که وزیر راه از برگشت قیمت‌ها داده بود کم شود اما نه‌تنها قیمت‌ها کم نشد بلکه افزایش هم داشته است. مثلا در هواپیمایی هما پرواز ساری به تبریز قبل از کرونا۴۸۰هزارتومان بود که به‌خاطر شیوع کرونا به رقم ۶۵۰هزارتومان رسید درحالی‌که همچنان مسافرگیری‌ها کامل بود. بعد از اعلام کم شدن قیمت‌ها نیز قیمت به ۸۵۰ هزارتومان رسیده است. واقعا باید گفت برخی مسئولان هیچ خبری را قبل از عملی‌شدن اعلام نکنند؛ چون در این مورد هر چه گفتند برعکس عمل شد.
محمدی از ساری

  ساماندهی کارگران فصلی در کجای برنامه‌های دولت است
کارگران فصلی از مظلوم‌ترین و زحمتکش‌ترین اقشار جامعه هستند که واقعا هیچ‌گاه به حق و حقوق کامل خود نمی‌رسند. این قشر پس از پیدا کردن کار با مشقت فراوان، مجبورند مدتی کار کنند و بعد دوباره بیکار بمانند تا شاید کاری پیدا شود. در این شرایط هم مشخص است نه بیمه و حقوقی دارند و نه مزایایی. از دولت محترم سیزدهم تقاضای ساماندهی و اهتمام در امور این افراد آبرومند را داریم.
سلامی از تهران 

  تقاطع مهران در شهرک شریعتی نیازمند چراغ راهنمایی است
در خیابان مهران در شهرک شریعتی تهران خیابانی جدید به‌صورت دوطرفه برای بوستان ولایت درست کرده‌اند که تقاطع محسوب می‌شود ولی این تقاطع چراغ راهنمایی چشمک‌زن زرد یا قرمز ندارد و به همین‌خاطر امکان تصادف در این تقاطع بی‌چراغ و بی‌علامت بالاست. لطفا موضوع کارشناسی شود و نصب چراغ و علائم راهنمایی و رانندگی صورت گیرد.
ثمری از تهران 

  روش جدید توزیع یارانه بنزین بسیار عادلانه است
اینکه یارانه بنزین به کسانی که خودرو ندارند هم برسد عین عدالت است. از خداوند برای مسئولانی که در راه کمک به مردم قدم برمی‌دارند خیردنیا و آخرت طلب می‌کنم.
ابویی از قم 

   آبگرفتگی بزرگراه مدرس با یک بارندگی سؤال برانگیز است
آبگرفتگی بزرگراه مدرس به‌خصوص در مسیر شمال به جنوب بزرگراه به‌دنبال یک بارندگی جزئی واقعا سؤال برانگیز است. بدیهی است که این اتفاق بر اثر فرونشست آسفالت رخ داده و کیفیت و زیرساخت آسفالت مناسب نبوده است. همین موضوع باعث ایجاد مشکل بسیار برای رانندگان خصوصا در شب می‌شود. از مسئولان تقاضا داریم این مشکل را رفع کنند.
صلاح‌زاده از تهران

   در سرمای هوا به فکر پرندگان هم باشیم
فصل سرما و یخبندان و بارش‌ رحمت الهی به‌صورت باران و برف در اقصی نقاط کشور عزیزمان آغاز شده است، مهربانی و انسانیت حکم می‌کند که علاوه بر کمک به همنوعان خود از هر جهت، به فکر سایر مخلوقات خداوند و حیوانات، ازجمله پرندگان هم باشیم و در این هوای سرد زمستانی برای آنها نیز دانه و غذا در اختیارشان قرار دهیم.
محمود بلیغیان از اصفهان

این خبر را به اشتراک بگذارید