• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 5 دی 1400
کد مطلب : 149109
+
-

خودتان را جمع کنید که فحش نخوریم!

محرم نویدکیا در نخستین تمرین تیمش بعد از شکست‌های اخیر اولتیماتوم شدیدی به بازیکنانش داد

خودتان را جمع کنید که فحش نخوریم!

امیرحسین اعظمی

بدبین‌ترین هواداران سپاهان هم تصور نمی‌کردند این تیم در ورزشگاه نقش‌جهان مقابل پیکان شکست بخورد؛ تیمی که از پرسپولیس و استقلال 6گل دریافت کرد و در این دو بازی از لحاظ فنی هم نمایش خوبی نداشت. سپاهان در حالی 3امتیاز این بازی خانگی را به پیکان واگذار کرد که استقلال و پرسپولیس 2 رقیب اصلی‌اش، بازی‌های این هفته را با برد پشت ‌سر گذاشتند و حالا شاگردان محرم نویدکیا با اختلاف 3امتیازی نسبت به صدرنشین لیگ (استقلال) باید روز چهارشنبه برابر پرسپولیس قرار بگیرند که با این تیم هم‌امتیاز است. سپاهان در حساس‌ترین مقطع ممکن برابر پیکان شکست خورد و یاسین سلمانی مهاجم تأثیرگذار خودش را هم به‌دلیل مصدومیت از دست داد. حالا نویدکیا باید تیمش را برای بازی حساس برابر پرسپولیس آماده کند و شکست در این بازی می‌تواند اتفاقات بدتری را برای سپاهان رقم بزند.

   انتقاد از عملکرد بازیکنان
تمرین ریکاوری سپاهان روز گذشته برگزار شد و محرم نویدکیا در این جلسه تمرینی از عملکرد شاگردانش به‌شدت انتقاد کرد. این در حالی است که برخی از هواداران سپاهان هم در صفحات مجازی انتقاد شدیدی از نتایج این تیم کرده و عملکرد بازیکنان را زیر سؤال برده‌اند. نویدکیا در تمرین دیروز خطاب به شاگردانش گفت: «باید خودتان را هر چه زودتر جمع کنید تا فحش نخوریم. اینجا سپاهان است و همه از تیم توقع برد و قهرمانی دارند.» نویدکیا در قسمت دیگری از حرف‌هایش چند نکته فنی را به شاگردانش تأکید کرد و گفت: «من به شما گفته‌ام که زیر توپ نزنید ولی نه اینکه هیچ وقت این کار را انجام ندهید. گاهی اوقات با یک ضربه مستقیم از زمین خودی ممکن است مهاجم خودمان را در موقعیت گل قرار دهیم یا از توپ سوم استفاده کنیم. در ضمن من بارها به شما تأکید کردم که پاس رو به عقب یا پاس عرضی ندهید. ما نیاز به گل و نیاز به حمله داریم و باید پاس رو به جلو بدهیم. ادامه این وضعیت شرایط ما را بدتر می‌کند و بهتر است به‌خودتان بیایید تا مورد انتقاد قرار نگیریم.»

  مشکل سپاهان برابر تیم‌های تدافعی
یکی از مشکلات سپاهان در فصل جاری، قرار گرفتن برابر تیم‌های تدافعی است. یکی از مهاجمان سپاهان به خبرنگار همشهری می‌گوید: «خیلی از تیم‌ها مقابل ما با ایجاد دفاع چندلایه رو به فوتبال تدافعی می‌آورند و معمولا برابر این تیم‌ها دچار مشکل می‌شویم. حتی پارسال هم این مشکل را داشتیم. اگر به فکر حل این مشکل نباشیم قطعا در بازی‌‌های بعد هم امتیاز از دست می‌دهیم.»

   کندی مدافعان
یکی دیگر از مشکلات سپاهان در این فصل کندی مدافعان است. سپاهانی‌ها در 11بازی 8گل دریافت کرده‌اند که البته حکم کمیته انضباطی علیه گل‌گهر، تعداد گل‌های خورده سپاهان در جدول را به عدد4رساند. نویدکیا در بازی‌های گذشته از بازیکنانی مثل پورقاز، نژادمهدی و ولسیانی در عمق خط دفاعی استفاده کرده و مهدی‌زاده هم کم به بازی گرفته شده ولی نکته مهم کندی مدافعان سپاهان است و حریفان سپاهان هم معمولا دنبال استفاده از این ضعف هستند. اگر حکم کمیته انضباطی علیه گل‌گهر نبود، سپاهان در 11بازی 4بار شکست خورده بود، آماری که برای تیمی مثل سپاهان که دنبال قهرمانی است، به هیچ عنوان قابل دفاع نیست. حتی محرم نویدکیا هم بعد از بازی با پیکان گفت که این تعداد شکست باید در تمام فصل برای سپاهان اتفاق می‌افتاد. باید دید نویدکیا و همکارانش در بازی‌های آینده چه تصمیماتی را برای بهبود روند سپاهان در پیش خواهند گرفت. بازی با پرسپولیس می‌تواند یک مسابقه کلیدی برای زردها باشد و پیروزی در این بازی وضعیت سپاهان را بهتر خواهد کرد، با این حال نویدکیا هم به خوبی می‌داند که باید نقاط ضعف تیمش را هم برطرف کند.

   چرا کنت نیمکت‌نشین نمی‌شود؟
با جدایی پیام نیازمند از سپاهان، کادر فنی این تیم اقدام به جذب گلر اتریشی کردند ولی کریستوفر کنت در بعضی از بازی‌ها روی گل‌های خورده مقصر بود. با این حال نویدکیا بر این عقیده است که کنت در بازی با پا مهارت دارد و قصد نیمکت‌نشین کردن گلر تیمش را ندارد. جالب اینجاست که نیما میرزازاد که قبل از شروع فصل به این تیم اضافه شد حتی در لیست 18نفره هم قرار نمی‌گیرد و معمولا حجت صدقی گلر ذخیره سپاهان است چون نویدکیا بر این عقیده است که صدقی در بازی با پا شرایط بهتری نسبت به میرزازاد دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید