• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 5 دی 1400
کد مطلب : 149102
+
-

گل‌زن / بیماری بهانه بود؟

الهام محمودی - روزنامه‌نگار

ماجرای قهر و آشتی‌ بازیکنان در تیم ملی فوتبال زنان بیش از حد حاشیه‌ساز شده است. بعضی از بازیکنان که هنوز مفهوم و ارزش «تیم‌ملی» را نمی‌دانند، به بهانه‌های مختلف از حضور در تیم انصراف می‌دهند. یک روز زهرا خواجوی از تیم قهر می‌کند، یک روز افسانه چترنور و شبنم بهشت. به تازگی هم شایعه شده زهرا قنبری دعوت سرمربی تیم ملی را رد کرده است. مسئولان تیم گفته‌اند که قنبری به‌خاطر بیماری پدرش نمی‌تواند در اردوی تیم ملی حاضر شود اما تصاویری که از تمرینات تیم شهرداری بم منتشر شده است، نشان می‌دهد قنبری مشکلی برای تمرین ندارد. او در المپیاد استعدادیابی دختران که در یک قدمی محل اردوی تیم ملی در تهران برگزار شد، حضور داشت.

داوری یا بیگاری؟
شاید باورش سخت باشد که دستمزد یک داور وسط در لیگ برتر فوتبال زنان 150هزار تومان است. فدراسیون شهاب‌الدین عزیزی‌خادم قول داده بود که دستمزد داوران 4برابر می‌شود اما این وعده فقط برای داوران مرد عملی شد و داوران زن هنوز منتظرند ببینند این لطف شامل حال آنها هم می‌شود یا نه. سوای حقوق، داوران زن مشکل لباس هم دارند و حتی پیش آمده که آنها مجبور شده‌اند از داوران مرد لباس قرض بگیرند. رضا سخندان، سرپرست کمیته داوران همه این موارد را تأیید کرده و باز هم وعده دیگری داده است. سخندان هم مثل روسایش قول داده همه این مشکلات برطرف شود. وعده روی وعده.

کدام آینده؟
شهره موسوی، نایب‌رئیس زنان فدراسیون فوتبال در جریان سفر هفته پیش به اصفهان گفت هفته آینده کادر فنی تیم ملی فوتسال مشخص می‌شود. از وقتی فدراسیون جدید روی کار آمده، برای چندمین بار و برای چندمین هفته، قرار شده است که کادر فنی تعیین شود. هر بار یا دعوا راه افتاده یا شکایت شده و... از همه بدتر اینکه تیم ملی هنوز سرمربی ندارد. درحالی‌که رقبا اردوهای منظم دارند، تیم قهرمان آسیا همچنان درگیر حواشی انتخاب سرمربی است و همه بازیکنان بی‌انگیزه‌ شده‌اند. یکی از بازیکنان در کامنت اینستاگرامی و در واکنش به صحبت‌های شهره موسوی که گفته هفته آینده تکلیف مشخص می‌شود، به کنایه نوشته: «کدام آینده؟»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید