• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 1 دی 1400
کد مطلب : 148867
+
-

بزرگ ترین خصوصی‌سازی تاریخ، تا 2 هفته دیگر

خبر
بزرگ ترین خصوصی‌سازی تاریخ، تا 2 هفته دیگر

رئیس سازمان خصوصی‌سازی از واگذاری بلوک 18 درصدی سهام هلدینگ خلیج فارس تا 2 هفته دیگر خبر داد. این بزرگ‌ترین واگذاری تاریخ بورس خواهد بود. به گزارش همشهری، حسین قربان‌زاده با اعلام این خبر گفت: درجلسه هیات واگذاری، مقرر شد این سهام در سه بلوک یک، دو و پانزده درصدی در قالب مزایده در بورس عرضه شود. او با بیان اینکه این عرضه بزرگ‌ترین مزایده تاریخ بورس و سازمان خصوصی‌سازی خواهد بود، اضافه کرد: با توجه به اینکه بلوک‌های یک و 2 درصدی غیر مدیریتی و غیر کنترلی است این بلوک‌ها بدون اضافه ارزش عرضه خواهد شد؛ اما بلوک 15 درصدی 30 درصد بالاتر از قیمت تابلو بورس واگذار خواهد شد زیرا سهام قابل عرضه یک بلوک مدیریتی است.
به گفته او، خریدار باید 30 درصد مبلغ را نقد و بقیه را در 8 قسط در فواصل شش ماهه و مجموعا چهار ساله به علاوه سود مصوب شورای پول و اعتبار پرداخت کند.
او تأکیدکرد: درخصوص شرکت‌های بورس، سازمان خصوصی‌سازی مکلف است، قیمت تابلو در روز عرضه را ملاک قرار دهد البته به شرطی که از قیمت تابلو در روز تصویب هیأت واگذاری کمتر نباشد. قربان‌زاده با بیان اینکه این عرضه ظرف دو هفته آینده انجام خواهد شد گفت: هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، در مجموع 40 درصد تولید صنعت پتروشیمی کشور را در اختیار دارد و سال گذشته 3 میلیارد دلار صادرات داشته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید