• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 1 دی 1400
کد مطلب : 148854
+
-

مانور موشک‌های سپاه بر فراز تنگه‌هرمز

دومین روز رزمایش نیروهای سپاه پاسداران، شلیک موفق موشک به سمت اهداف دریایی را به همراه داشت

دفاعی
مانور موشک‌های سپاه بر فراز تنگه‌هرمز

نیروهای سپاه در دومین روز رزمایش پیامبر اعظم(ص)17تسلیحات موشکی خود را در تنگه هرمز با موفقیت آزمایش کردند. یگان‌های حاضر در این رزمایش با شلیک موشک از ساحل و از روی شناورها به سمت اهداف دریایی آنها را منهدم کردند. فرمانده کل سپاه و فرماندهان ارشد دیگر سپاه در این رزمایش عملیات نیروها را رصد می‌کردند. براساس گزارش سپاه‌نیوز، در دومین روز از رزمایش، یگان‌های موشکی و سطحی نیروی دریایی سپاه، با شلیک موشک‌های کروز ضدکشتی موفق به انهدام اهداف از پیش تعیین شده شدند. در این بخش از رزمایش، یگان‌های موشکی از ساحل و شناورهای تندرو کلاس ذوالفقار، با شلیک همزمان 5فروند موشک کروز ضدکشتی، شناور دشمن فرضی را با اصابت همزمان موشک‌ها با موفقیت منهدم کردند. در ادامه مرحله اصلی رزمایش، یگان پهپادی نیروی دریایی سپاه با استفاده از پهپادهای مراقبتی و رزمی مهاجر6 اهداف ثابت و متحرک زمینی و دریایی را با موفقیت مورد اصابت قرار دادند. در این مرحله از رزمایش پهپادهای مهاجر6 با پرتاب بمب هوشمند و نقطه‌زن قائم و همچنین شلیک موشک هوشمند الماس موفق به انهدام اهداف موردنظر شدند. همچنین پهپادهای باور نیروی دریایی سپاه نیز که اخیرا به سازمان رزم این نیرو ملحق شده‌اند، عملیات پایش و رصد منطقه رزمایش را برعهده داشتند. پشتیبانی هوایی توسط بالگردهای تهاجمی با شلیک دقیق به سمت اهداف ثابت و متحرک نیز در این مرحله از رزمایش به انجام رسید.

شلیک یاسین از سوخو22
در ادامه رزمایش 2 فروند جنگنده بمب افکن سوخو22نیروی هوافضای سپاه به‌منظور پشتیبانی نزدیک هوایی از نیروهای عمل‌کننده در رزمایش مشترک پیامبر اعظم(ص) 17سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عملیات بمباران اهداف دشمن را با موفقیت اجرا کردند. در این عملیات، جنگنده‌های سوخو22با استفاده از بمب‌های بومی و نقطه‌زن یاسین اهداف زمینی را مورد اصابت قرار دادند. یگان‌های تفنگدار نیروی دریایی سپاه هم در اجرای ماموریت دفاع ساحلی و مقابله با تجاوز نیروهای متخاصم، شناورهای تندروی نیروهای دشمن را با موفقیت مورد اصابت قرار دادند. در این سناریو از رزمایش، نیروهای مدافع سواحل و جزایر با استفاده از موشک‌های ضدزره هدایت‌شونده، شناورهای تندروی دشمن را با موفقیت منهدم کردند. در ادامه دومین روز رزمایش مشترک پیامبر اعظم(ص)۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات موشکی بالستیک علیه شناورها، تاسیسات و پایگاه‌های دشمن اجرا شد. اجرای عملیات توسط سامانه‌های پدافند هوایی شناوری و ساحلی علیه اهداف پهپادی دشمن از دیگر بخش‌های دومین روز رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۷ بود که با موفقیت اجرا شد. اجرای عملیات در شرایط جنگ بیولوژیک و تمرین یگان‌های پدافند هوایی تحت شبکه یکپارچه از دیگر اقدامات دومین روز رزمایش مشترک پیامبر اعظم(ص) ۱۷ بود.
دومین روز رزمایش پیامبر اعظم(ص)۱۷ از روز دوشنبه، ۲۹آذر‌ماه آغاز شد و به‌مدت 5روز در سواحل خلیج‌فارس، تنگه هرمز و منطقه عمومی استان‌های هرمزگان، بوشهر و خوزستان با حضور یگان‌هایی از نیروهای زمینی، دریایی و هوافضای سپاه و همچنین برخی از یگان‌های مردم پایه بسیج مستضعفین برگزار می‌شود. این رزمایش با شعار «اقتدار، امنیت و بازدارندگی فعال و هوشمندانه در سایه وحدت، همدلی و یکپارچگی ملی» درراستای افزایش سطح آمادگی‌های رزمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای مقابله با تهدیدات متصور و جنگ‌های ترکیبی برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید