• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 27 آذر 1400
کد مطلب : 148459
+
-

گزارش خبرنگار صداوسیما حقیقت ماجرای ضرب‌وشتم گوهر عشقی را آشکار کرد

روایت یک فریب

گزارش اخیر صداوسیما درباره حقیقت ماجرای ضرب‌وشتم گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی، زوایای پنهان ماجرایی را فاش کرد که در روزهای اخیر زمینه‌ساز جوسازی رسانه‌های ضدانقلاب علیه جمهوری ‌اسلامی شده‌ بود؛ ماجرایی که برخی جریان‌های سیاسی و همچنین رسانه‌های ضدانقلاب می‌کوشیدند مستقیم و غیرمستقیم، مقام‌های جمهوری ‌اسلامی را در بروز چنین حادثه تلخی دخیل دانسته و با جریان‌سازی رسانه‌ای، موج تبلیغاتی تازه‌ای را علیه کشورمان راه بیندارند.
ماجرا از جایی آغاز شد که روز پنجشنبه 18آذرماه رسانه‌ها خبری منتشر کردند مبنی بر اینکه گوهر عشقی، هنگام رفتن بر سر مزار فرزندش در رباط‌کریم تهران مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفته و از ناحیه سر و صورت مجروح شده‌است. انتشار این خبر در همان نخستین لحظات، بازتاب وسیعی در سطح جامعه داشت و افکارعمومی را جریحه‌دار کرد.
دو روز بعد، یعنی شنبه 20آذرماه، مادر ستار بهشتی با انتشار ویدئویی، به تشریح جزئیات بیشتری از این حادثه پرداخت و به حمله دو نفر موتورسوار اشاره کرد که آسیب سختی به او وارد کرده‌اند. در این ویدئو که  در سطح وسیعی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، آثار ضرب و جرح و کبودی بر صورت وی نمایان بود که دل هر بیننده‌ای را به‌ درد می‌آورد.
او در این ویدئو اظهارکرد که در راه امامزاده (اشاره به امامزاده محمدتقی(ع) در شهر رباط‌کریم، محل دفن ستار بهشتی) بوده که در کوچه‌ای دونفر سوار بر یک موتور به او نزدیک شده‌اند و یکی از موتورسواران او را به زمین زده که سبب واردآمدن جراحت‌های قابل‌توجهی به سر و صورتش شده‌است. گوهر عشقی در ادامه این ویدئو می‌گوید که دیگر چیزی متوجه نشده و زمانی که چشم‌هایش را باز کرده، در بیمارستان بوده است.
انتشار گسترده تصاویر صورت مجروح و کبود مادر بهشتی به‌سرعت واکنش افکار عمومی و تقاضا برای شناسایی عوامل دخیل در این حادثه دلخراش را به‌دنبال داشت. از سوی دیگر همانطور که پیش‌بینی می‌شد، رسانه‌های جریان معاند جمهوری ‌اسلامی به‌سرعت وارد ماجرا شدند و خط «دخیل بودن عوامل حکومت» در این ضرب‌وشتم را پیش بردند.
این برای نخستین‌بار نبود که مادر ستار بهشتی به سوژه رسانه‌های معاند تبدیل شده‌ بود. در ماه‌های اخیر رسانه‌های وابسته به ضدانقلاب بارها کوشیده‌اند با سوءاستفاده از احساسات این مادر پیر و فرزند ازدست‌داده، خوراکی برای ساماندهی هجمه‌های گسترده علیه مسئولان جمهوری ‌اسلامی تهیه کنند. برهمین اساس هم بود که در ماه‌های اخیر گوهر عشقی پررنگ‌تر از قبل در گفت‌وگو با رسانه‌های ضدانقلاب حاضر می‌شد‌ و اکنون بهانه‌ای پیدا شده بود تا چنین وانمود شود که مسئولان نتوانسته‌اند انتقادات او را تحمل کنند و به‌ همین دلیل عده‌ای «اجیرشده» مأمور ضرب‌وشتم این «مادر پیر» شده‌اند.

واکنش‌ها
در داخل نیز رسانه‌ها و فعالان سیاسی به‌صورت گسترده‌ای به این ماجرا واکنش نشان دادند و خواستار انجام اقدام‌های لازم از سوی مراجع قضایی و امنیتی برای شناسایی و دستگیری عوامل بروز این حادثه تلخ شدند.
زمانی نگذشت که شبکه‌های اجتماعی پر شد از موج محکومیت و ابراز انزجار از عوامل این حادثه و «سوءقصد»؛ تا جایی که عباس عبدی، فعال سیاسی، در توییتی نوشت: «حمله به خانم گوهر عشقی سه حالت دارد. یا با اطلاع رسمی چنین رفتار مجرمانه‌ای شده که واویلاست. یا افراد خودسر طرفدار مرتکب شده‌اند یا مخالفان برای بدنام کردن حکومت. اگر یکی از این دو حالت باشد باید فوری موضع‌گیری رسمی و اقدام مؤثر کرد. در غیر این‌صورت اذهان متوجه حالت اول خواهد شد.»
احمد زیدآبادی، تحلیلگر سیاسی نیز در یادداشت کوتاهی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، حمله به گوهر عشقی را «عملا تلاش برای ناامن کردن کشور و ایجاد هراس در بین قشرهای خاصی از جامعه در این شرایط خاص» ارزیابی کرد و از لزوم شفاف‌سازی درباره عاملان و آمران این اتفاق سخن گفت.
در این میان نخستین واکنش رسمی در داخل به این حادثه، اظهارات حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بود که با اشاره به ادعای حمله موتورسواران ناشناس به گوهر عشقی، گفت: «قانون باید از هر کسی که در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کند حمایت کند؛ تفاوتی نمی‌کند چه‌کسی است، مسلمان است یا غیرمسلمان، انقلابی است یا ضدانقلاب است.»
 او در گفت‌وگو با رسانه‌ها خواستار رسیدگی «حاکمیت» و «دستگاه‌های مربوطه» به این حادثه و احقاق حقوق افرادی که مورد آسیب قرار گرفته‌اند، شد.» 

مکث
حقیقت آشکار می‌شود

موج‌سواری رسانه‌های ضدانقلاب بر افکار عمومی جریحه‌دارشده طی هفته گذشته ادامه داشت تا اینکه گزارش خبری صداوسیما از این حادثه، آب سردی شد بر پیکر جریان‌سازان. خبرنگار صداوسیما با حضور در محل حادثه و بررسی فیلم‌های ضبط‌شده در دوربین‌های مداربسته محل مورد نظر و شاهدان عینی ماجرا، پشت پرده این ماجرا را عیان کرد. بررسی فیلم‌ دوربین‌های مداربسته و صحبت خبرنگار صداوسیما با شاهدان حاضر در محل نشان می‌دهد هیچ موتورسواری در کار نیست و فردی گوهر عشقی را مورد ضرب و شتم قرار نداده ‌است. فیلم دوربین‌های مداربسته گویای این نکته است که گوهر عشقی پس از طی کردن مسافتی با حال نامساعد، در مقابل یک پروژه ساختمانی و روی تعدادی میلگرد زمین می‌خورد و مجروحیت او ناشی از برخورد سر و صورتش با میلگردها بوده ‌است. اگرچه گوهر عشقی در واکنش به افشاگری صداوسیما، با فرافکنی سعی کرد روایت بی‌پرده دوربین‌های مداربسته موجود در خیابان را «دروغ» بخواند، اما افشای حقیقت ماجرا، رسوایی دیگری برای ضدانقلاب و جریان رسانه‌ای معاند به‌همراه داشت و نشان داد آنان برای تخریب چهره جمهوری ‌اسلامی از هیچ دروغ و فریبی فروگذار نیستند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید