• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 27 آذر 1400
کد مطلب : 148458
+
-

دوازدهمین سفر رئیسی به استان یزد

حل مشکلات به مرکز ایران رسید

دولت
حل مشکلات به مرکز ایران رسید

سفر استانی رئیس «دولت مردمی» در دوازدهمین دور خود به مرکز ایران، «یزد» رسید. سیدابراهیم رئیسی حل‌وفصل مشکلات فوری استان‌ها را از عقب‌ماندگی‌های استان‌های مرزی شروع کرد و در ادامه به استان‌های صنعتی‌تر نزدیک شد. رئیس‌جمهور در سفر یزد یکی از بالاترین تعداد بازدیدهای مراکز صنعتی و کارخانجات را رقم زد. او جمعه این هفته مشکلات مراکز صنعتی یزد را به‌صورت میدانی و از نزدیک بررسی و دستورهای مرتبط با آن را صادر کرد. سفرهای یک‌روزه و بدون تشریفات رئیسی به استان‌ها در تفاوت قابل توجه خود با ادوار سابق ریاست‌جمهوری صرفا متکی به سخنرانی‌های رسمی و تشکیل اجتماعات مردمی نیست و مسئله‌محوری و حضور در بطن مشکلات، محور اصلی این سفرها شده است.
چهارشنبه گذشته سازوکار سفرهای استانی با یک تصمیم هیأت وزیران تقویت شد و قرار شد برای پیگیری موضوعات و توافقات مهم استان‌ها در سفرهای استانی، کارگروه ویژه سفرهای استانی رئیس‌جمهور تشکیل شود. تاکنون برنامه‌ریزی مصوبات سفرهای استانی در جلسات هماهنگی این سفرها به ریاست محمد مخبر انجام شده است که وزرای کابینه به همراه معاونان رئیس‌جمهور، نمایندگان استان‌ها و مقامات استانی در این جلسات حضور پیدا کرده‌اند. تصمیم به تشکیل کارگروه ویژه سفرهای استانی با استناد به اصل127 قانون اتخاذ شده و بر همین اساس قرار است رئیس‌جمهور با تصویب هیأت وزیران، نماینده یا نمایندگان ویژه با اختیارات ویژه برای استان‌ها تعیین کند. تصمیمات این نمایندگان در حکم تصمیمات رئیس‌جمهور و هیأت وزیران برای این استان‌ها خواهد بود. تشکیل کارگروه ویژه سفرهای استانی احتمالا با هدف رسمیت بخشیدن و ارتقای جلسات هماهنگی سفرهای استانی به ریاست محمد مخبر انجام شده است. در صورت ریاست مخبر بر جلسات این کارگروه، سرکشی‌های وزرای کابینه و معاونان رئیس‌جمهور به شهرستان‌های مختلف استان‌ها و تصمیمات آنها ضمانت اجرا نیز پیدا خواهد کرد؛ صرف دستورات رئیس‌جمهور مبنای عمل آنها نخواهد بود و سرعت و چابکی بیشتری به تصمیمات سفرهای استانی خواهد بخشید. در سفر استانی یزد، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، معاون اجرایی و وزرای کشور، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، ورزش و جوانان و نیرو رئیس‌جمهور را همراهی می‌کردند. به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهور در جریان سفر یزد از کارخانه ریسندگی خوش‌ریس که ۸سال پیش تعطیل شده است بازدید کرد. رئیسی با انتقاد از تعطیلی این واحد تولیدی گفت: اقدامی که در مورد این واحد تولیدی شده، تعطیل‌کردن تولید و اشتغال در کشور است، چه‌کسی پاسخگوی ۸سال بیکاری کارگران این‌ واحد تولیدی خواهد بود؟ رئیسی به‌منظور احیای مجدد این واحد تولیدی و راه‌اندازی آن، دستوراتی صادر کرد.
او بازدیدی از کارخانه در حال فعالیت الکتروکویر یزد هم داشت و درباره‌اش گفت: «این کارخانه نمونه‌ای از خنثی‌کردن تحریم‌هاست و معلوم می‌شود در مقابل تحریم‌هایی که می‌خواهند از دستیابی ما به تکنولوژی جلوگیری کنند، توانسته با همت و تلاش تابلوهای برق با کیفیت برتر ارائه دهد.»
رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان یزد با حضور در نیروگاه خورشید ی فهرج از نزدیک در جریان طرح تولید برق از انرژی خورشیدی قرار گرفت. رئیس‌جمهور با تأکید بر حمایت دولت از توسعه انرژی پاک در کشور گفت: باید با افزایش و توسعه مزارع تولید انرژی خورشیدی بخشی از انرژی مورد نیاز کشور را از این راه تامین کرد. رئیسی در این سفر از یکی از کارگاه‌های احیای بناهای تاریخی شهر یزد هم دیدن کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید