• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 27 آذر 1400
کد مطلب : 148416
+
-

سنگین‌وزن‌ها دور از مدال

درحالی‌که تالاخادزه گرجستانی به رکوردهای جدیدی در مسابقات قهرمانی جهان رسید وزنه‌برداران ایران فاصله زیادی با سکو داشتند

سنگین‌وزن‌ها دور از مدال

عصر دیروز در مسابقات دسته فوق‌سنگین وزنه‌برداری قهرمانی جهان، ایران 2نماینده داشت اما هیچ‌یک از سکوها به آنها نرسید. در این رقابت‌ها که در تاشکند ازبکستان برگزار شد، علیرضا یوسفی و آیت شریفی روی صحنه رفتند. آنها جایگزین علی داوودی بودند؛ داوودی بعد از مدال نقره المپیک به بهانه استراحت در اردوهای تیم ملی شرکت نکرد.

   در مسابقات قهرمانی جهان هم مثل المپیک، مدال طلا به جز لاشا تالاخادزه گرجستانی مدعی دیگری نداشت و رقابت بقیه برای مدال نقره بود. تالاخادزه نه‌تنها برای قهرمانی بی‌رقیب بود که رکورد دور از انتظاری هم ثبت کرد. او در یک‌ضرب با مهار وزنه 225کیلوگرمی، رکورد جهانی را 2کیلو افزایش داد. این وزنه‌بردار در حرکت 2ضرب هم 267کیلو وزنه زد؛ 2کیلو بیشتر از رکورد قبلی جهانی که دست خودش بود. تالاخادزه با 4کیلو رکوردشکنی و رکورد مجموع 492کیلوگرم 3مدال طلای جهانی را به‌دست آورد. وارازدات لالایان و گورمیناسیان هر دو از ارمنستان هم نفرات دوم و سوم این وزن بودند.

   شریفی و یوسفی با سکوهای قهرمانی فاصله زیادی داشتند. با این حال یوسفی که هنوز در گروه سنی جوانان وزنه می‌زند، خودش را به‌عنوان یکی از چهره‌های مدعی این وزن معرفی کرد. او در یک ضرب 183کیلو وزنه زد و در 2ضرب با مهار وزنه 238کیلوگرمی، رکورد جوانان جهان را که با یک کیلوگرم کمتر دست علی داوودی بود، شکست. یوسفی وزنه 245کیلوگرمی را هم بالای سرکشید. او با این وزنه می‌توانست به سکو برسد اما چراغ‌های هیأت ژوری قرمز بود و با خطا، وزنه یوسفی قبول نشد. او با مجموع 421کیلوگرم هفتم شد. شریفی هم با رکورد 197 در یک‌ضرب، 227 در 2ضرب و 424کیلوگرم در مجموع ششم شد.
   ایران با 10وزنه‌بردار مرد و 3وزنه‌بردار زن در مسابقات شرکت کرده بود. از زنان تازه‌کار توقعی نبود. همین که آنها توانستند چند کیلوگرم رکوردهای شخصی‌شان را افزایش بدهند و وزنه‌هایی را بلند کنند که قبلا نزده بودند، قابل‌قبول است اما عملکرد تیم مردان راضی‌کننده نبود.

   به‌جز رسول معتمدی که طلا و امیر حقوقی که برنز وزن 102کیلوگرم را گرفتند و مصطفی جوادی که مدال نقره وزن 81کیلوگرم را به‌دست آورد، بقیه نفرات ایران یا اوت کردند یا با مدال فاصله زیادی داشتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید