• جمعه 30 شهریور 1403
  • الْجُمْعَة 16 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 20
شنبه 27 آذر 1400
کد مطلب : 148406
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/o25r3
+
-

تازه‌های نشر/ کوچه را ما جارو می‌کنیم


کتاب «کوچه را ما جارو می‌کنیم» نوشته علی‌الله سلیمی با تصویرگری هاله قربانی درباره اهمیت تکریم پاکبان‌ها در محیط‌های شهری است که در آن، نحوه مواجهه شهروندان با مسائل و مشکلاتی که برای پاکبان‌ها پیش می‌آید، در قالب داستان روایت شده است. رویکرد اصلی کتاب، فرهنگسازی درخصوص رفتار صحیح با افراد و گروه‌های خدماتی و زحمتکش در جامعه شهری، ازجمله پاکبان‌هاست که برای نظافت و پاکیزگی کوچه‌ها و خیابان‌های شهر، شبانه‌روزی زحمت می‌کشند تا ساکنان شهر از محله‌های تمیز و پاکیزه برخوردار باشند. در این میان، برخی از شهروندان همواره هوای این افراد زحمتکش را دارند و در مواقع لازم به یاری آنها می‌شتابند. مخاطبان اصلی این کتاب، گروه سنی ۷سال به بالا هستند. این‌کتاب با ۲۸صفحه مصور رنگی، شمارگان ۲هزارو۵۰۰نسخه و قیمت ۱۳هزار تومان از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

  یاد بعضی نفرات

کتاب «یاد بعضی نفرات» شامل خاطراتی از همنشینی و دوستی با اهل فرهنگ و هنر شیراز است. محمد بهمن‌بیگی، عبدالعلی‌دستغیب، حسن امداد، منصور اوجی، شاپور جورکش، داریوش نویدگویی، امین فقیری، غلامحسین امامی، عبدالله آهار، کاووس حسنلی، کورش کمالی سروستانی، علی محمدی، فیض شریفی، ابوطالب فنایی، منصور پایمرد، جمال زیاری، آهنگ کوثر، سیروس رومی، امیرهمایون یزدان‌پور، ابوتراب خسروی و... نام‌هایی‌ هستند که نویسنده کتاب با آنها حشر و نشر داشته و گوشه‌ای از خاطرات همنشینی با آنها را قلمی کرده است. کتاب «یاد بعضی نفرات» نوشته صمد مهمان‌دوست، با شمارگان 500نسخه، قیمت 90هزار تومان، به‌تازگی از سوی انتشارات نوید شیراز راهی بازار کتاب شده است.

  جادوی مریم

کتاب «جادوی مریم» نوشته «مگان رید» با تصویرگری عالیه جلیل و برگردان نرگس اخلاقی‌نیا به‌تازگی از سوی انتشارات «کتاب بهار» در مجموعه «سرگذشت‌ها» منتشر شده است. این کتاب که برای کودکان و به شکل مصور و رنگی چاپ شده، به داستان سرگذشت مریم میرزاخانی، ریاضیدان و نخبه ایرانی می‌پردازد. بچه‌ها با خواندن این کتاب 40صفحه‌ای با سیمای مریم میرزاخانی در عالم علم و دانش به‌طور همه‌سویه، و البته مختصر و مفید، آشنا می‌شوند. «جادوی مریم» برای گروه سنی ب و ج نوشته و ترجمه شده است و در چاپ نخست 2هزار نسخه تیراژ دارد. قیمت این کتاب 52هزار تومان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید