• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 22 آذر 1400
کد مطلب : 148026
+
-

2پروژه راهگشای عمرانی امروز به بهره‌برداری می‌رسد

عمرانی
2پروژه راهگشای عمرانی امروز به بهره‌برداری می‌رسد

فاز نهایی پروژه تقاطع غیرهمسطح سه‌راه باقرشهر و افتتاح پل اتصال بزرگراه امام رضا(ع) به بزرگراه شهید نجفی رستگار امروز به بهره‌برداری می‌رسد. عباس شعبانی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در این رابطه به همشهری گفت: «درحالی‌که ۹۰‌درصد از پیشرفت عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح سه‌راه باقرشهر طی ۱۰‌سال حاصل شده بود، بخش باقیمانده پروژه معادل ۱۰‌درصد عملیات اجرایی طی ۲‌ماه گذشته به سرانجام رسیده و در نتیجه این تقاطع راهگشای ترافیکی آماده تحویل به شهروندان شده است.» او همچنین از تأثیرات تکمیل پل‌های جهتی اتصال بزرگراه امام رضا(ع) به بزرگراه شهید نجفی رستگار به‌عنوان تعیین تکلیف یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام شهر تهران نام برد و گفت: «گردش‌های ترافیکی جنوب به شرق و شرق به جنوب تقاطع بزرگراه‌های امام رضا(ع) و شهید نجفی رستگار برای تردد خودروها گشوده خواهد شد.»

تاثیر پروژه تقاطع غیرهمسطح سه‌راه باقرشهر
پروژه شامل تندروی شمال به جنوب و بالعکس جاده تهران- قم، کندروی جنوب به شمال جاده قم – تهران، زیرگذر شرق به غرب جاده قمصر به بزرگراه علامه عسگری و مسیر برعکس، دوربرگردان‌های شمال به شمال و جنوب به جنوب جاده قدیم قم، راستگرد جاده قدیم قم-تهران به شرق بلوار علامه عسگری شرق و جاده قمصر و نیز راستگرد بلوار علامه عسگری شرق به باقرشهر است. امکان تغییر مسیر از باند شمال به جنوب جاده قدیم قم به باند جنوب به شمال و بازگشت به سمت تهران و بالعکس(به سمت کهریزک و قم) فراهم می‌شود. مسیر تردد شهروندان ساکن در باقرشهر به جاده قمصر را تسهیل می‌کند.

تاثیر پل‌های اتصالی بزرگراه امام رضا(ع) به بزرگراه شهید نجفی رستگار
ارتباط بزرگراه شهید رستگار با مسیر غرب به شرق بزرگراه امام رضا(ع) و همچنین از طریق پل دوربرگردان غرب به غرب این بزرگراه با مسیر شرق به غرب آن برقرار می‌شود. همچنین سبب کاهش بار ترافیک مبادی ورودی جنوب شرق پایتخت (بزرگراه و میدان بسیج) خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید