• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 21 آذر 1400
کد مطلب : 147885
+
-

قیمت حسن یزدانی؛ 10میلیون تومان؟!

از قرارداد مبهم حسن یزدانی تا قهر تیم سهند ارس در توزیع جوایز؛ لیگ برتر کشتی ایران حواشی زیادی داشت

قیمت حسن یزدانی؛ 10میلیون تومان؟!

مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد در حالی به پایان رسید که حواشی این مسابقات کم نبود. از قهر تیم داروسازی سهند ارس که روی سکوی سوم حاضر نشد تا وزن‌‌کشی‌نکردن حسن یزدانی برای تیم فولادین ذوب آمل که سبب شد این تیم با نتیجه 6 بر4 در مقابل صنایع مازندران نتیجه را واگذار کند.

  شکست قهرمان و نایب‌قهرمان‌2021
دیدار نیمه‌نهایی لیگ کشتی یک فینال زودرس بود. تیم پرمهره داروسازی سهند ارس در مقابل تیم فولادین ذوب آمل مدعی قرار گرفت؛ رقابتی جذاب که به اعتقاد سرمربی سهند ارس مسائل داوری در نتیجه آن بی‌تأثیر نبود. سهند ارس تا مرحله نیمه‌نهایی با قدرت پیش آمده بود ولی برای دیدار با فولادین ذوب آمل، نخستین شوک زمانی به این تیم وارد شد که زاگیر شاخیف روس از ناحیه رباط پا دچار مصدومیت شد. شدت این مصدومیت در حدی بود که پزشکان یک‌ ماه استراحت برای او تجویز کردند. شاخیف قهرمان جهان در سال2021 است که تیم سهند ارس از قبل یک برد را برایش کنار گذاشته بود ولی او در مقابل مرتضی قیاسی شکست خورد. البته شکست سرلک دارنده مدال نقره جهان در مقابل اطری در ثانیه‌های پایانی نیز در به هم خوردن تمرکز تیم سهند ارس بی‌تأثیر نبود. از دیگر اتفاقات عجیب این دیدار می‌توان به شکست علیرضا کریمی، دارنده 3مدال جهانی در مقابل امیرحسین فیروزپور قهرمان جوانان جهان اشاره کرد. شکست کریمی در حالی رقم خورد که بسیاری از کارشناسان و البته مربیان تیم سهند ارس تصمیمات داوری را در این نتیجه تأثیرگذار می‌دانستند. در کشتی کریمی و فیروزپور هیچ امتیاز فنی ردوبدل نشد و با اخطار و پوئنی که داوران دادند، کشتی با نتیجه 2 بر یک به نفع فیروزپور به پایان رسید. در دیدار رده‌بندی شاگردان علیرضا رضایی، تیم دانشگاه آزاد اسلامی را با نتیجه قاطع 9 بر یک شکست دادند و به‌عنوان سومی رسید. اما تیم سهند ارس قبل از توزیع جوایز، سالن مسابقات را ترک کرد و روی سکوی سوم حاضر نشد. شنیده‌ها حکایت از این دارد که این تصمیم مدیرعامل تیم بوده است. آنها با این کار به نوعی اعتراض‌شان را به تصمیمات داوری مسابقه نیمه‌نهایی نشان دادند. حتی شنیده شد تصمیم بر این بوده که تیم سهند ارس در دیدار رده‌بندی هم حاضر نشود اما علیرضا رضایی مخالفت کرده است.

   قاسم‌پور 400میلیون، یزدانی 10میلیون؟!
در دیدار فینال لیگ برتر کشتی آزاد، 2تیم صنایع مازندران و فولادین ذوب آمل به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی تیم صنایع مازندران به پایان رسید. از نکات مهم این دیدار عدم‌حضور حسن یزدانی بود که با سروصدای زیاد رسانه‌ای با تیم فولادین ذوب آمل قرارداد بسته بود. یزدانی که در مراسم وزن‌کشی حاضر بود یک نرمش ساده کرد و روی باسکول نرفت! گفته شده مبلغ قرارداد یزدانی که در سازمان لیگ ثبت شده 10میلیون تومان است ولی موضوعی که سال‌ها در ثبت قرارداد کشتی‌گیران شنیده می‌شود، این است که قرارداد دیگری غیر از قرارداد ثبت‌شده در سازمان لیگ وجود دارد. کامران قاسم‌پور در لیگ امسال 400میلیون تومان دریافت کرده و قرارداد یزدانی همیشه بالا‌تر از کامران قاسم‌پور بوده است. بنابراین باورکردنی نیست که یزدانی با رقم 10میلیون قرارداد امضا کرده باشد. یزدانی برای ثبت قرارداد به همراه برادرش و یکی از دوستانش که وکیل است، در سازمان لیگ حاضر شده بود. مدیرعامل فولادین ذوب آمل درباره رقم قرارداد یزدانی گفته: «حسن گفت سفید امضا می‌کنم اما در کنار تیم بود، در تمرینات حضور داشت و نکات فنی لازم را به کشتی‌گیران می‌گفت. از او تشکر می‌کنم که به‌عنوان یک وزنه کنار تیم بود!» این اظهارات در حالی است که نبودِ حسن یزدانی ضربه سختی به تیم فولادین‌ذوب زد و کشتی‌گیر این تیم در وزن 86کیلوگرم با نتیجه 11بر صفر شکست خورد. به‌نظر می‌رسد جزئیات بیشتری درباره این قرارداد وجود دارد و طرفین رقمی را برای ثبت قرارداد و رقم دیگری هم برای کشتی‌گرفتن تعیین کرده‌اند؛ قراردادی در چند بند و ماده و تبصره که از جزئیات آن اطلاعات دقیقی در دسترس نیست. با تمام این اتفاقات و اظهارنظرها، تیم آمل نتیجه را واگذار کرد و ضربه سختی از عدم‌حضور یزدانی خورد. یزدانی در سالن گرم حضور داشت و فقط به کشتی‌گیران توصیه فنی می‌کرد؛ توصیه‌هایی که مانع شکست تیم فولادین ذوب آمل نشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید