• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 15 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14788
+
-

مدعیان به صف‌می شوند

مدعیان به صف‌می شوند

محسن محمود‌صفری| رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی در روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار خواهد شد. این مسابقات برای انتخاب نفرات برتر جهت شرکت در مسابقات جهانی مجارستان و بازی‌های آسیایی جاکارتا برگزار خواهد شد.
  بازگشت المپیکی‌های فرنگی
طبق فرآیند انتخابی تیم ملی مدال‌آوران مسابقات جهانی پاریس در سال 2017 و مدال‌آوران المپیک ریو از شرکت در مسابقات انتخابی در مرحله اول معاف بودند. در مسابقات جهانی پاریس در کشتی فرنگی محمدعلی گرایی،سعید عبدولی و حسین نوری موفق به کسب مدال برنز شدند و در المپیک ریو هم عبدولی و قاسم رضایی مدال برنز را کسب کردند تا مستقیما جواز حضور در مرحله پایانی انتخابی تیم ملی را داشته باشند. از این بین قاسم رضایی دارنده مدال طلا و برنز المپیک پیشتر اعلام کرده بود که قصد حضور در مسابقات انتخابی را ندارد و حضور سعید عبدولی هم تا به امروز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. عبدولی کشتی‌گیر نام آشنای تیم ملی که مدال طلای جهان و برنز المپیک را در اختیار دارد و در حال حاضر ازجمله با تجربه‌های تیم ملی محسوب می‌شود. البته او بارها به دلیل بی‌انضباطی عذرش از اردوهای تیم ملی خواسته شده است. عدم حضور عبدولی در مسابقات انتخابی تیم ملی هیچ بعید نیست ولی باید دید شورای فنی در مقابل این غیبت احتمالی چه تدبیری خواهد اندیشید. احد پازاج  مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی با اشاره به غیبت سعید عبدولی در اردو و مرحله اول انتخابی ملی گفت: «عبدولی باتوجه به کسب مدال برنز المپیک جزو سهمیه داران مرحله نهایی انتخابی تیم ملی است. البته با توجه به وزنش بعید می دانم بتواند در وزن 77 کیلوگرم به کشتی ادامه دهد و در رقابتهای پیش رو باید در فکر تغییر وزن باشد.»
  آزادکاران پرآوازه
مسابقات انتخابی آزادکاران در مرحله پایانی با جذابیت بیشتری همراه خواهد بود. حسن رحیمی، حسن یزدانی، کمیل قاسمی دارندگان مدال المپیک ریو از شرکت در مسابقات مرحله اول معاف بودند و حالا باید در مرحله نهایی روی تشک بروند. حسن رحیمی و کمیل قاسمی هردو بدلیل مصدومیت مدتی را از کشتی به دور بودند و حالا حضور آنها روی تشک کشتی جذابیت بسیاری را به مسابقات خواهد داد. حسن یزدانی تنها کشتی‌گیر طلایی ایران در مسابقات جهانی پاریس و المپیک ریو بود که حالا برای ملی‌پوش شدن در وزن 86 کیلوگرم باید از سد رقبای جوان و صاحب نام خود بگذرد. احمد بذری جوان مازندرانی که مدال نقره جوانان جهان را در کارنامه خود دارد از جمله رقبای یزدانی است که سودای ملی‌پوش شدن در این وزن را در سر می‌پروراند از طرفی علیرضا کریمی دارنده مدال برنز جهان در 2015 جدی‌ترین رقیب یزدانی در این وزن محسوب می‌شود که می‌تواند مبارزه این دو کشتی‌گیر بسیار جذاب باشد.همچنین در وزن 97 کیلوگرم حضور رضا یزدانی پس از مدتها مصدومیت روی تشک کشتی جز جذابیت‌های مرحله دوم انتخابی محسوب می‌شود. یزدانی دارنده چهار مدال جهانی پس از المپیک ریو پایش را به تیغ جراحان سپرد و حالا پس از دو سال دوری قصد دارد دوبنده تیم ملی را  بدست آورد. در این وزن مجتبی گلیج دارنده مدال طلای امیدهای جهان و نقره قهرمانی آسیا جز دیگر مدعیان وزن 97 کیلوگرم بشمار می‌رود که رقابت او و یزدانی جز مهیج‌ترین رقابت‌های مسابقات انتخابی تیم ملی خواهد بود.
  سهمیه‌های بحث برانگیز شورای فنی
پس از پایان مسابقات مرحله اول انتخابی تیم ملی اعضای شورای فنی و کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی در مصاحبه‌های خود اعلام کردند به هیچ وجه با غایبان و کسانی که سهمیه مرحله دوم را کسب نکردند مماشات نخواهند کرد و آنها شانسی برای ملی‌پوش شدن نخواهند داشت. ولی در عمل تصمیماتی گرفته شد که بسیار بحث برانگیز بود. اهدا سهمیه به سید احمد محمدی در وزن 65 کیلوگرم  در کشتی آزاد و معاف کردن جواد ابراهیمی و میثم نصیری از شرکت در مسابقات مرحله دوم از جمله تصمیمات پر ابهام شورای فنی کشتی آزاد بود. شورای فنی کشتی فرنگی هم در تصمیمی عجیب‌تر ازشورای فنی کشتی آزاد اعلام کرد سامان عبدولی، مجید خلیلی، یوسف قادریان،رضا خدری و فرشاد بلفکه سهمیه حضور در مرحله نهایی انتخابی را خواهند داشت تا باردیگر بند« با نظر شورای فنی» در فرآیند انتخابی تیم ملی بیشتر از سایر بندها خودنمایی کند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید