• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 21 آذر 1400
کد مطلب : 147876
+
-

قیمت اقلام پروتئینی میادین در آستانه شب یلدا

تره‌ بار
قیمت اقلام پروتئینی میادین در آستانه شب یلدا

اختلاف به نسبت زیاد قیمت اقلام پروتئینی در میادین و سطح شهر در آستانه شب یلدا، مراجعه به میادین میوه‌وتره‌بار را در فاصله 10روز مانده به این مناسبت خاص افزایش داده است. به گزارش همشهری، با نزدیک شدن به شب یلدا تقاضا برای خرید میوه‌هایی مثل هندوانه، انار، خرمالو، انگور، انواع آجیل و خشکبار و همچنین اقلام پروتئینی در میادین بیشتر شده و این مراکز خرید در ساعاتی از روز با افزایش مراجعه و ازدحام مواجه می‌شوند.
نرخنامه میادین میوه و تره‌بار نشان می‌دهد قیمت اقلام پروتئینی در این بازارها حداقل 12هزار تومان در هر کیلوگرم، از میانگین قیمت مغازه‌های سطح شهر پایین‌تر است و این شکاف قیمت باعث شده بسیاری از شهروندان برای تهیه گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ مورد نیاز خود این مراکز خرید را انتخاب کنند. توزیع مرغ منجد و مرغ گرم و تخم مرغ با نرخ تنظیم بازار در میادین میوه‌وتره‌بار در یک‌ماه گذشته، قیمت مرغ و تخم مرغ را در بازار مصرف کاهش داد و در میادین نیز در هفته‌ای‌که گذشت مرغ گرم 2نوبت کاهش قیمت داشت. مرغ گرم که در ابتدا با قیمت 29.970تومان در میادین عرضه شد، طی هفته گذشته 2.200تومان ارزان شد و هم‌اکنون با قیمت 27.770تومان عرضه می‌شود.
تخم‌مرغ نیز هم‌اکنون هرشانه 30عددی با قیمت 41هزار تومان قیمت‌خورده است. در میادین میوه‌‌وتره‌بار در کنار محصولات پروتئینی معمول، گوشت بوقلمون با میانگین قیمت هرکیلو 45هزار تومان و بلدرچین با قیمت هر کیلو 67هزار تومان نیز عرضه می‌شود. گوشت بوقلمون در چندسال اخیر به‌دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز مورد توجه بسیاری از خانواده‌ها قرار گرفته و بلدرچین نیز به‌دلیل خواصی که برای پیشگیری و درمان کرونا برای آن برشمرده می‌شد، فروش بسیار بالایی در میادین و سطح شهر داشت. آخرین قیمت گوشت قرمز و سفید در میادین میوه و تره‌بار را می‌توانید در جدول زیر دنبال کنید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید