• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 20 آذر 1400
کد مطلب : 147827
+
-

اختتامیه سوگواره عکس آیینی اربعین1400 برگزار شد

اختتامیه سوگواره عکس آیینی اربعین1400 برگزار شد

 آیین اختتامیه سوگواره عکس آیینی اربعین1400 با حضور استادان پیشکسوت عکاسی، داوران و برگزیده‌ها، به همراه تجلیل از پیشکسوتان هنر عکاسی، داوران، استادان کارگاه‌ها و برگزیده‌ها، پنجشنبه -18آذر- ساعت 10صبح‌ در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.
به گزارش روابط‌عمومی فرهنگسرای بهمن، در ابتدای مراسم علی‌اصغر خسروی (مدیر فرهنگی-هنری منطقه16 و رئیس فرهنگسرای بهمن) ضمن خیرمقدم گفت: این سوگواره فرصتی بود برای ما که در خدمت استادان عکاسی بنام دینی و آیینی کشورمان باشیم و بنا داریم شورای سیاستگذاری در رابطه با برگزاری رویدادهای مذهبی، فرهنگی و هنری را با ریاست افتخاری کمال‌الدین شاهرخ و با دبیری مهدی توکلیان و با حضور استادان عکاسی رسول اولیازاده، سیدعباس میرهاشمی، جاسم غضبان‌پور، محمدصادق حیدری و محمدرضا پویافر و دیگر استادان این حوزه در فرهنگسرای بهمن تشکیل دهیم و کلیه رویدادهای این حوزه را با حضور استادان دانشگاهی هنری و بین رشته‌ای بررسی و برنامه‌ها را برگزار نماییم.
مهدی توکلیان (دبیر سوگواره عکس آیینی اربعین1400) ضمن تشکر از حضور ارزشمند عکاسان در این سوگواره گفت: امسال با توجه به محدودیت‌های کرونایی، مراسم عزاداری ایام اربعین به شکل محدودتری برگزار شد. از آنجایی که اقوام گوناگون ایرانی با توجه به فرهنگ محلی و بومی در مناطق مختلف ایران اسلامی عزاداری می‌کنند، این مسابقه در سطح ملی درنظر گرفته شد و هنرمندان از نقاط مختلف ایران توانستند در این مسابقه شرکت کنند تا با ارائه آثار عکاسی خود به معرفی مراسم‌ها و آیین‌های عزاداری اقوام ایرانی نیز بپردازند.
129شرکت‌کننده در نخستین دوره سوگواره با تعداد 681اثر حضور داشتند که 99اثر و 8مجموعه عکس به بخش داوری راه پیدا کردند. آثار توسط داوران محمدصادق حیدری، ساتیار امامی، زهیر صیدانلو، ثریا بیات، سمیه غلامی و کیوان امجدیان انتخاب و داوری شدند. شرکت‌کنندگان از 15شهر در این سوگواره شرکت کردند. 40عکس توسط هیأت داوران به بخش نمایشگاه مجازی راه یافت که این آثار در قالب کتاب و نمایشگاه، محرم سال آینده رونمایی‌خواهد شد.
در پایان مراسم، پس از تجلیل از استادان پیشکسوت کمال‌الدین شاهرخ، رسول اولیازاده، سیدعباس میرهاشمی، جاسم غضبان‌پور و سامرالحسینی (عکاس آیین عتبات عالیات)، دبیر، داوران و استادان کارگاه‌های آموزشی این سوگواره، از شرکت‌کنندگانی که حائز رتبه شده بودند و در مراسم حضور داشتند توسط پیشکسوتان و داوران سوگواره تقدیر شد. بخش تک‌عکس برگزیده، اول نداشت و از محمدرضا بهمرام از تبریز برای کسب رتبه دوم، زهرا دمرچلی از تهران و یاسر محمدخانی از اراک برای کسب رتبه سوم و همچنین امیر عنایتی، امیرحسین نظری و پویا ترابی در بخش شایسته تقدیر، تجلیل شد.
همچنین در بخش مجموعه عکس از مهدی قانونی از شیراز برای کسب رتبه اول و جمشید فرجوند فردا و محمدهادی خسروی در بخش شایسته تقدیر، تجلیل شد. سوگواره در بخش مجموعه عکس، برگزیده دوم و سوم نداشت. از 5نفر از هنرجویان مدرسه فضه به نام‌های سارینا غریبی، رومینا نیکخواه، اسما کرباسچی، حورا محمدیه و مریم قاینی که در این سوگواره شرکت کرده بودند نیز تقدیر شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید