• سه شنبه 8 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 20 ذی القعده 1445
  • 2024 May 28
شنبه 20 آذر 1400
کد مطلب : 147825
+
-

رویکرد حل مشکل رئیس‌جمهور در سفر استانی یازدهم

رنج بیکاری در لرستان را کم می کنیم

یازدهمین سفر استانی رئیس دولت سیزدهم روز جمعه به مقصد استان لرستان انجام شد. سرکشی به کارخانجات نیمه‌تعطیل و بخش‌های خدماتی ناراضی  در دستور کار سفر سیدابراهیم رئیسی به خرم‌آباد مرکز استان هم بود. او قبل از برگزاری هرگونه برنامه رسمی، در بطن گلایه‌ها و نارضایتی‌های بخش‌های مختلف این استان قرار گرفت و دستور حل‌وفصل مسائل عمده و معضلات مشاغل و مردم را صادر کرد. رئیسی در همان فرودگاه خرم‌آباد پیشاپیش به سرخط‌های مسائل اصلی این استان که در جلسات کارگروه‌های سفرهای استانی با حضور مقامات کشوری و استانی به‌دست آمده بود، اشاره داشت. رئیس‌جمهور با بیان اینکه استان لرستان ظرفیت آب، خاک، کشاورزی، معدن و گردشگری دارد، ولی بیکاران آن فراوان هستند، گفت: در این سفر موانع و مشکلات را بررسی می‌کنیم و برای بخشی از موانع و مشکلات در استان تصمیم می‌گیریم و برخی را نیز در تهران پیگیری می‌کنیم تا رنج بیکاری در لرستان را کم کنیم و ظرفیت‌های بسیار به‌کار گرفته و احیا شود. او درباره کارخانه‌ها و صنایع تعطیل و نیمه‌تعطیل استان هم گفت: برخی واحدهای  صنعتی در لرستان نیمه‌تعطیل است و با وجود اینکه ظرفیت‌های زیرساختی خوبی دارد، اما برخی واحدهای صنعتی نیمه‌تعطیل و حتی برخی تعطیل است؛ بنابراین در جلسات شورای اداری، نمایندگان اقشار و بخشی از سفر که سرکشی از واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل است، تلاش بر این است از مشکلات استان کاسته شود. لرستان با وجود بهره‌مندی از مواهب مختلف، نیاز بسیاری به‌کار دارد که این شرایط به‌شدت ما را رنج می‌دهد.
وزرای جهادکشاورزی، نیرو، صنعت، معدن، تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان رئیس‌جمهور را در این سفر استانی همراهی و جداگانه به شهرستان‌های مختلف این استان سرکشی کردند. رئیس‌جمهور در این سفر از کارخانه یخچال‌سازی بوژان لرستان بازدید کرد و در بخش دیگر این سفر با حضور در بیمارستان شهیدرحیمی خرم‌آباد از خدمات پرستاران قدردانی کرد و در جریان برخی مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت. او با کشاورزان و دامداران استان هم دیدار و گفت‌وگو کرد.

قول‌های رئیس‌جمهور در سفر لرستان
رئیس‌جمهور به‌طور مشخص در سرکشی به بخش خدمات درمان بیمارستان شهیدرحیمی خرم‌آباد و یک کارخانه نیمه‌تعطیل استان لرستان دستوراتی را برای حل مشکل آنها صادر کرد که به شرح زیر بودند:
   مشکلات موجود در مسیر پرداختی، معوقات و همچنین دیگر مسائل پیشین پرستاران باید به‌زودی و به سرعت برطرف شود.
  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مسئول پیگیری معوقات، پرداختی‌های کادر درمان و مطالبات آنهاست و اگر بودجه‌های موجود کافی نیست، سازمان برنامه و بودجه در راستای رفع مشکل کمک کند.
   معاون اجرایی رئیس‌جمهور مسئول پیگیری خواسته‌های پرستاران است و امیدوارم که مسائل پرستاران رفع شود.
  با توجه به‌وجود ظرفیت تولید و اشتغال‌زایی در کارخانه یخچال‌سازی بوژان لازم است که ظرفیت اشتغال‌زایی آن در کمترین زمان ممکن تا 5برابر افزایش یابد. این کارخانه هم‌اکنون 100نیرو دارد که باید به 600نفر برسد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید