• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 20 آذر 1400
کد مطلب : 147811
+
-

ضرورت تامین واگن‌های بیشتر برای حفظ فاصله اجتماعی

خبر
ضرورت تامین واگن‌های بیشتر برای حفظ فاصله اجتماعی

ویژه برنامه مدافعان سلامت به مناسبت گرامیداشت روز پرستار به همت معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران در ایوان انتظار ایستگاه میدان حضرت ولیعصر‌(عج) برگزار شد.
به گزارش ایسنا، فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونای تهران در این مراسم با اشاره به اینکه تامین واگن برای متروی تهران از اصلی‌ترین مسائل برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است، گفت: اعتبارات شهرداری تهران به تنهایی کفایت نمی‌کند و نیاز به یک بودجه‌ریزی ملی وجود دارد. با توجه به اینکه در آستانه بودجه‌ریزی کشور قرار داریم، دوستان باید بتوانند از ظرفیت‌های جدید در حوزه ریالی و هم در حوزه ارزی برای تامین واگن استفاده کنند.
علیرضا زالی گفت: از کارکنان شرکت بهره‌برداری متروی تهران به‌دلیل برگزاری رویداد روز پرستار تشکر می‌کنم، چرا که تکریم مجددی از پرستاران صورت گرفته است و این تصاویر نشان از یک باز آوری خاطرات شیرین کادر پرستاری دارد.
او افزود: همچنین باید فرصتی فراهم شود تا اتوبوسرانی تهران   بتواند نوسازی   ناوگان را انجام دهند. با این حال، نیازی که در شبکه مترو وجود دارد و می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و با افزایش حرکت‌ها بخش زیادی از فاصله گذاری‌های اجتماعی را  فراهم کند، تامین واگن است.
زالی ادامه داد: خوشبختانه در زمینه بحث واگن‌سازی‌ نیز پیشرفت‌های چشمگیری صورت گرفته و امکان اینکه برخی از سیستم‌های واگنی در حمل‌ونقل عمومی(مترو) توسط کشور خودمان تامین شود نیاز به بحث پیش‌خرید تضمینی و اعتبارات مورد لزوم دارد. به‌نظر می‌رسد برای کلانشهرها که مشکلات حمل‌ونقل عمومی یکی از نقاط آسیب‌پذیر در حوزه مربوط به کروناست؛ کمک شود تا شرکت‌های مترو نیز در حوزه توانمندی اعتباری و ریالی بتوانند واگن‌های بیشتری را برای خدمت رسانی به شهروندان در خطوط مترو به کار‌گیری کنند.
او با اشاره به آمار شهدای کادر درمان گفت: آماری که در کل کشور به شهادت رسیدند حدود ۲۴۰ نفر   هستند؛ اما تعدادی از پرونده‌های این عزیزان در حال طی کردن مراحل اداری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید