• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 18 آذر 1400
کد مطلب : 147745
+
-

در راه فجر/ «شبگرد» موتمن


«شبگرد» به کارگردانی فرزاد موتمن با پایان مراحل پس‌تولید آماده نمایش شده و همزمان با ثبت‌نام برای حضور در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر، نسخه نهایی آن به دبیرخانه ارسال شده است. به گزارش همشهری این فیلم برای دریافت پروانه نمایش درخواست داده تا پس از برگزاری جشنواره مقدمات اکران آن فراهم شده و در سینماهای کشور به نمایش درآید. امیر آقایی، روشنک گرامی، احسان امانی، مهشید افشارزاده، یاسر جعفری، امیرحسین فتحی و... بازیگرانی هستند که در این اثر سینمایی مقابل دوربین رفته‌اند. «شبگرد» که تهیه‌کنندگی آن را مرتضی شایسته برعهده دارد، فیلمی در ژانر اجتماعی است که سیزدهمین تجربه سینمایی فرزاد موتمن محسوب می‌شود.

  شاید «نگهبان شب» برسد  

یکی دیگر از فیلم‌های ساخته شده، «نگهبان شب» جدیدترین فیلم رضا میرکریمی است که آن هم سال گذشته کلید خورد. میرکریمی اواخر فروردین امسال درحالی‌که حدود 2 هفته تا پایان فیلمبرداری باقی مانده بود در پی گسترش ویروس کووید-۱۹ و افزایش آمار مبتلایان به کرونا، فیلمبرداری «نگهبان شب» را متوقف کرد تا شرایط برای کار کمی بهتر شود. در این فیلم محسن کیایی، تورج الوند، لاله مرزبان و ویشکا آسایش و کیومرث پوراحمد (حضور افتخاری) بازی کرده‌اند. تعدادی از بازیگران «نگهبان شب» با انتشار فراخوان انتخاب شده‌اند. به‌احتمال زیاد میرکریمی فیلم را به جشنواره امسال می‌رساند.

  «لایه‌های دروغ» تولید مشترک ایران و فنلاند

فیلم دیگری که متقاضی بودنش برای جشنواره فجر پیش‌تر اعلام شده بود، «لایه‌های دروغ» است. این فیلم به کارگردانی رامین سهراب محصولی مشترک میان ایران و فنلاند است که بخشی از فیلمبرداری آن مدتی متوقف مانده بود و خرداد‌ماه امسال در ایران به پایان رسید. «لایه‌های دروغ» با بازی رامین سهراب، نادر فلاح، آرمان درویش، کامران تفتی، ارسلان قاسمی، ونوس کانلی، مجید سعیدی، میلاد میرزایی، روشنک گرامی و آنتی رینی ساخته شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید