• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 18 آذر 1400
کد مطلب : 147741
+
-

آغاز پانزدهمین دوره سینما حقیقت

از امروز قلب سینمای مستند در چارسو می‌تپد

از امروز قلب سینمای مستند در چارسو می‌تپد

پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت از امروز آغاز می‌شود‌. به‌گزارش همشهری، جشنواره سینماحقیقت از امروز در پردیس سینمایی چارسو کار خود را آغاز می‌کند. در این دوره به‌دلیل شرایط کرونایی حاکم، مستندها و برنامه‌های این رویداد از طریق خانه جشنواره و پلتفرم‌های هاشور و نماوا در دسترس است. علاقه‌مندان می‌توانند به‌صورت آنلاین به تماشای مستندها و برنامه‌های حاضر در جشنواره بپردازند. بنابراین تنها تعداد محدودی از نماینده‌های رسانه‌های رسمی، اعضای صنوف و صاحبان آثار که کارت پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت را دارند، می‌توانند در این دوره به‌صورت فیزیکی برنامه‌های این رویداد را در پردیس سینمایی چارسو دنبال کنند.

نمایش مستند‌های بلند در موزه سینما 
همزمان با برگزاری پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت، موزه سینما مستندهای بلند بخش مسابقه ملی را در 3 سانس از ساعت14، از روز جمعه 19آذرماه در سالن «فردوس» نمایش می‌دهد. علاقه‌مندان برای خرید بلیت این سانس‌ها، می‌توانند به سایت «سینماتیکت» مراجعه کنند. جدول نمایش آثار به‌زودی در سایت irandocfest.ir و «سینماتیکت» منتشر می‌شود.

حضور۷ فیلم ایرانی در مسابقه بین‌الملل
۷فیلم ایرانی به بخش‌های مختلف کوتاه، نیمه بلند و بلند مسابقه بین‌الملل پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت راه یافتند. مستندهای «ایستوود» به کارگردانی علیرضا رسولی نژاد، «چهره‌‌پرداز» به کارگردانی جعفر نجفی و «استخوان‌های شکسته» به کارگردانی علیرضا معماریانی به بخش مسابقه بلند «بین‌الملل» راه یافتند و در کنار 12مستند خارجی به رقابت می‌پردازند. «گیسلو» به کارگردانی محمدصادق اسماعیلی و «بچه‌های زمین خاکی» ساخته میکائیل دیانی راهی بخش فیلم‌های نیمه بلند مسابقه بین‌الملل سینما حقیقت شدند و با 7مستند خارجی در این بخش مورد داوری قرار می‌گیرند. «بی‌بی‌جان» به کارگردانی مشترک نرگس جودکی و ایمان پاک‌نهاد و «آب، باد، خاک، نان» به کارگردانی مهدی زمانپورکیاسری به بخش فیلم‌های کوتاه مسابقه بین‌الملل راه یافته و در کنار 10مستند خارجی این بخش داوری خواهند شد. پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» از امروز 18آذرماه شروع شده و تا 25آذرماه ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید