• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 18 آذر 1400
کد مطلب : 147735
+
-

نقل‌قول/ مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران:


متروی تهران در شرایطی است که مشکلات آن با بودجه‌های جاری و عادی حل نمی‌شود و نیاز به اعتبارات و فاینانس ویژه ‌داریم چرا که مترو حدود ۶۰ درصد ناوگان حمل‌ونقل پایتخت را تشکیل می‌دهد. تا 6‌ماه آینده باید اقدام و برنامه‌ریزی جدی برای نوسازی واگن‌ها انجام شود. هم‌اکنون با برخی کشورهای خارجی از جمله مالزی، روسیه و چین در حال مذاکره هستیم تا در زمینه خرید تجهیزات قطعات و واگن‌ها به نتیجه برسیم. البته رویکرد اصلی ما بهره‌گیری از تولیدات داخلی و بومی‌سازی‌ است.

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور:

آمار وجود ۳۵ هزار تاکسی فرسوده در تهران درست نیست. آیا مبنای تعریف  ناوگان بالای 10سال است؟ اگر بر این اساس بخواهیم فرسودگی را محاسبه کنیم تعداد این خودروها همین خواهد بود. در گذشته هر تاکسی که عمری بیش از ۱۰ سال داشت فرسوده محسوب می‌شد، اما حالا هر تاکسی که نتواند 2 بار معاینه فنی بگیرد، فرسوده محسوب می‌شود و مشمول اسقاط خودرو خواهد بود. هم‌اکنون میانگین سنی ناوگان تاکسیرانی کشور نزدیک به ۷ سال است که رقم بالایی به شمار می‌رود.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران:

جلسه‌ای با حضور رؤسا و اعضای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر تهران به همراه معاونان شهردار تهران برگزار شد و در آن مقرر شد با توجه به ‌نظرات کمیسیون‌های تخصصی در شورای اسلامی شهر تهران، سقف کاهش بودجه اصلاح و با نظر رئیس و نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران و روسای کمیسیون‌های تخصصی نهایی شود. امیدواریم به‌زودی اصلاح ردیف‌های اعتباری حوزه‌های تخصصی انجام شود و بتوانیم آن را جهت تصویب به صحن شورای اسلامی شهر تهران ارسال کنیم.









 

این خبر را به اشتراک بگذارید