• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 18 آذر 1400
کد مطلب : 147720
+
-

سرقت پس از باختن در قمار

سرقت پس از باختن در قمار

پنجاه‌و‌یکمین مرحله از طرح رعد از سوی پلیس پایتخت اجرا شد و در آن 872سارق، مالخر و زورگیر دستگیر شدند. یکی از مجرمان دستگیر‌شده مردی است که معتاد قمار است و هر بار که بر سر ماشین قمار می‌کرد و می‌باخت، دست به سرقت ماشین می‌زد. گفت‌وگو با این سارق حرفه‌ای را بخوانید.

چند بار باختی و چند سرقت انجام دادی؟
بازی برد و باخت دارد؛ گاهی برنده بودم، گاهی بازنده. آنطور هم نبود که فقط سر ماشین باشد. از 10هزارتومان شروع می‌شد و تصاعدی بالا می‌رفت. بعد می‌رسید به شرط‌بندی بر سر ماشین. خب ما که پول ماشین نداشتیم و ناچار بودیم که دزدی کنیم.

کجا قمار می‌کردی؟
زیرزمین خانه‌ای بود در جنوب تهران. ورودی‌اش 10هزار تومان بود. گاهی دو‌نفره قمار می‌کردیم که به آن رخ به رخ می‌گفتیم و گاهی هم گروهی. تاس می‌ریختیم و اگر جفت شیش می‌آمد که آن روز برنده بود. گاهی هم با ورق قمار می‌کردیم.

تو که پول نداشتی چرا بر سر ماشین شرط‌بندی می‌کردی؟
نباید کم می‌آوردم. بازی قمار همین است. اگر شروع کنی باید تا آخر بروی. وقتی می‌گویند بر سر ماشین، ما هم قبول می‌کردیم. مرا اینطور نبینید. زندگی‌ام سال‌ها قبل تباه شد و تبدیل به سارق شدم. چند سال پیش همسرم مهریه‌اش را به اجرا گذاشت و یکی از دوستانم پیشنهاد کرد برای تهیه پول قمار کنم و از آن پس معتاد قمار شدم. بدجوری اعتیاد دارد و وقتی جفت شش می‌آوری و برنده بازی می‌شوی، احساس عجیبی داری و دیگر نمی‌توانی عقب بکشی تا اینکه متوجه می‌شوی نه‌تنها چیزی نبرده‌ای بلکه همه را باخته‌ای.

و اگر در قمار می‌بردی؟
با آنهایی قمار می‌کردم که مثل خودم بودند. اگر می‌بردم، آنها ماشین می‌دزدیدند و به من می‌دادند. چند روزی با آن دور می‌زدم و بعد رهایش می‌کردم.

 با چه شگردی ماشین سرقت می‌کردی؟
تخصص من پراید است و فقط بر سر پراید شرط‌بندی می‌کردیم و در عرض چند ثانیه خودرو را می‌دزدیدم.

معتادی؟
تریاک می‌کشم. سال‌‌هاست که مصرف می‌کنم و چند باری هم به جرم سرقت دستگیر شده‌‌ام.

آخرین بار چطور دستگیر شدی؟
در یکی از بازی‌ها برنده شدم و بازنده ماشین پرایدی سرقت کرد و تحویلم داد. سوار بر ماشین سرقتی بودم که دستگیر شدم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید